کد خبر: ۶۶۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶ 09 October 2018
مایک پمپئو در تیرماه امسال در کتابخانه رونالد ریگان در شمال لس‌آنجلس در همایشی که با حضور جمعی از به اصطلاح ایرانیان برگزار شد، گفته بود که آمریکا پشتیبان صدای فراموش‌شده مردم ایران است! بی‌آنکه به دزدی آشکار 2 میلیارد دلاری از اموال مردم ایران اشاره کند.
 
به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مرآت:

ساعاتی قبل، «الجزیره» در مطلبی با عنوان «ایالات متحده ادعای قانونی ایران مبنی بر بازپس‌گیری 2 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده خود را رد می‌کند» به این چالش حقوقی پرداخته است. جمهوری اسلامی ایران در شکایت خود به دادگاه لاهه، خواستار محکومیت ایالات متحده و جبران خسارات وارده شده است.

در بخشی از مطلب الجزیره آمده است:«ریچارد ویسِک یکی از مقامات حقوقی وزارت خارجه ایالات متحده روز دوشنبه به دادگاه گفت که «ایران با دست‌هایی ناپاک به دادگاه آمده است و به راستی این یک نمایش خوب از اعتقادات فاسد است! این پرونده ریشه در تقویت تروریزم بین‌الملل توسط ایران دارد.» او گفته است «کردار زشت ایران، حمایت از بمباران‌های تروریستی، ترور، آدم‌ربایی و هواپیماربایی را شامل می‌شود.» ویسِک همچنین رهبران ارشد ایران را به تشویق و ترویج تروریسم، تخطی از تعهدات مربوط به تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک و نیز نقض تعهدات مربوط به قاچاق متهم کرده است. جلسه استماع دعاوی در دادگاه از دعوی ایران درباره تحریم‌های جاری آمریکا علیه تهران جدا بود. ادعای ایران در هر دو پرونده مبنی بر عهدنامه مودت است که 24 سال پیش از انقلاب اسلامی به امضاء رسیده بود؛ انقلابی که ایران و آمریکا به دشمنان یکدیگر تبدیل کرد!»

ایالات متحده آمریکا البته پیش‌تر اعلام کرده بود دادگاه لاهه صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران را ندارد و با لحنی تحکم‌آمیز تأکید کرده بود که پرونده شکایت ایران از آمریکا باید مختومه شود! این کشور بلافاصله پس از صدور رأی پیشین دادگاه درباره تحریم‌ها، از عهدنامه مودت خارج شد اما چنان‌که حقوقدانان گفته‌اند خروج ایالات متحده از این معاهده به فوریت اجرا نمی‌شود؛ بنابراین، این شانس برای ایران وجود دارد که رأی دادگاه را به نفع خود بگیرد.

آمریکا پشتیبان صدای فراموش‌شده مردم ایران است!

رأی پیشین با اجماع 15 قاضی از جمله یک قاضی آمریکایی صادر شده بود و ظاهرا این امر برای آمریکایی‌ها گران تمام شده است! تنظیم دادخواست علیه توقیف 2 میلیارد دلار از اموال ایران در آمریکا البته در ماه می سال 2016 صورت گرفته بود. در این‌جا لازم است به نکته‌ای مهم اشاره شود. مایک پمپئو در تیرماه امسال در کتابخانه رونالد ریگان در شمال لس‌آنجلس در همایشی که با حضور جمعی از به اصطلاح ایرانیان برگزار شد، گفته بود که آمریکا پشتیبان صدای فراموش‌شده مردم ایران است! بی‌آنکه به دزدی آشکار 2 میلیارد دلاری از اموال مردم ایران اشاره کند و از بازی با معیشت مردم به واسطه تحریم‌ها سخن بگوید! و بی‌آنکه بگوید چگونه پس از گرفتن امتیازات لازم از جمهوری اسلامی ایران، از یک توافق بین‌المللی خارج شده است.

می‌خواهیم بهانه‌ها را از دست چنین کشوری بگیریم!

آمریکا همزمان با ژست گرفتن برای حمایت از «مردم ایران»، قراردادهای سنگین تسلیحاتی با یکی از خونخوارترین رژیم‌های منطقه امضا می‌کند، به سوریه حمله نظامی می‌کند و در قتل‌عام مردم یمن مشارکت می‌ورزد! تصور کنید که ما می‌خواهیم با پیوستن به CFT بهانه‌ها را از دست چنین کشوری بگیریم! شاید با این توضیحات قدری روشن شده باشد که ایران، راهی جز ایستادگی در برابر آمریکا ندارد و بی‌تردید یکی از مهم‌ترین ابزارهای مقابله با آمریکا، تبلیغات است.

بخش‌های مسئول در وزارت خارجه اکنون باید بیش‌ترین اقدامات رسانه‌ای-تبلیغاتی را علیه آمریکایی که اموال ایران را به ناحق توقیف کرده و ایران را تحت تحریم‌های غیرقانونی قرار داده است طرح‌ریزی کنند.

آمریکا در حالی ایران را به بمباران‌های تروریستی متهم می‌کند که جان کری در جولای سال 2015 رسما اعلام کرده بود که برخی در آمریکا خواهان بمباران ایران هستند و این، تهدیدی آشکار علیه امنیت روانی مردم ایران است. آن‌ها در حالی ایران را به هواپیماربایی متهم می‌کنند که چند دهه قبل، یک هواپیمای مسافربری را با صدها مسافر بیگناه، به خاک و خون کشیدند و هنوز بابت این جنایت از مردم ایران عذرخواهی نکرده‌اند.

تضعیف توان موشکی ایران در بازی «پلیس خوب، پلیس بد»

آمریکا با کمک هم‌پیمانان اروپایی خود ضمن استفاده از استراتژی «پلیس خوب، پلیس بد» می‌کوشد تا برنامه موشکی ایران را تضعیف کند؛ آن هم به این بهانه که موشک‌های بالستیک ایران قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارد! اما جالب این‌جاست که این کشور خود دارای بمب هسته‌‌ای است و تنها کشوری است که از این بمب‌ها علیه ملت‌ها استفاده کرده است و این موضوع هیچ نهاد حقوق بشری را نگران نمی‌کند!

کوتاه سخن؛ هرچند که تهدیدات آمریکا علیه ایران از بدو وقوع انقلاب اسلامی وجود داشته است اما ما اکنون وارد دوره جدیدی از رویارویی با آمریکا شده‌ایم و بی‌تردید می‌توان از این تهدیدات، بهترین بهره‌برداری‌های تبلیغاتی را صورت داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار