زیان دهی شرکت پست استان سمنان
به گزارش تابناک سمنان: نصرت‌الله مشیری در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان که به مناسبت روز جهانی پست انجام شد با بیان اینکه پست استان همچنان زیان‌ده است اظهار کرد: جابجایی مرسولات از طریق پست ایمن‌ترین و ارزان‌ترین راه انتقال مرسولات در کشور است.
کد خبر: ۶۶۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 09 October 2018

 

نصرت‌الله مشیری در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان که به مناسبت روز جهانی پست انجام شد با بیان اینکه پست استان همچنان زیان‌ده است اظهار کرد: جابجایی مرسولات از طریق پست ایمن‌ترین و ارزان‌ترین راه انتقال مرسولات در کشور است.

همکاری با بخش خصوصی برای جذب ترافیک‌های بالقوه

مدیرکل پست استان سمنان با اشاره به برخی از اولویت‌های شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: 2 برابر شدن بازار پست و ترافیک پست یکی از اولویت‌های است که برای رسیدن به این هدف با 2 اپراتور بخش خصوصی تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است تا این اپراتورها به کمک شرکت پست بیایند.

وی با بیان اینکه در اینجا حذف رقیبان مطرح نیست بلکه موضوع همکاری و مشارکت است افزود: باید با رقابت سالم تلاش کنیم بازارها و ترافیک‌های بالقوه را جذب کنیم.

نصرت‌الله مشیری گفت: برای رسیدن به بازار پست و ترافیک پستی بالا باید ترافیک‌های بالقوه جذب شود و از این راه است که می توان بازار پستی را 2 برابر کرد.

در خواست مدیر کل از مردم برای جابجایی مرسولات از طریق پست

مدیرکل پست استان سمنان با بیان اینکه پست استان همچنان زیان‌ده است گفت: اجرای ضریب تعادل برای استان سمنان در حال اجرا است به این معنا که پست استان باید 75 درصد هزینه های خود را پوشش دهد و مابقی نیز از طریق شرکت پست به استان کمک می‌شود.

وی بر لزوم تلاش برای جذب ترافیک بالقوه موجود در استان تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم که ترافیک پستی موجود را جذب کنیم می‌توانیم به درآمد پیش‌بینی شده برسیم.

خودپستچی‌گری کمر پست را شکسته است

مدیرکل پست استان سمنان با بیان اینکه قانون صراحتا اعلام کرده هر مرسوله‌ای که یک گیرنده و یک دریافت‌کننده دارد باید جابجایی آن در فرآیند پست انجام شود اضافه کرد: متاسفانه امروز پست در این ارتباط با چند چالش جدی و از جمله خودپستچی‌گری و رقبای غیررسمی همچون راه‌آهن،تعاونی‌ها و پایانه‌های بار و مسافر که مبادرت به جابجایی مرسولات می‌پردازند؛ روبرو است.

مشیری با بیان اینکه پست با راه‌آهن و پایانه‌های بار و مسافر وارد مذاکره شده افزود: در حال حاضر به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که این بخش‌ها نیز به عنوان ذی‌نفعان در این چرخه جابجایی مرسولات قرار بگیرند لذا امیدواریم این مشکل نیز مرتفع شود.

جابجایی یک میلیون مرسوله پستی در ماه

مدیرکل پست استان سمنان همچنین از وجود 21 خط پستی فعال در این استان خبر داد و اظهار کرد: ماهانه بالغ بر یک میلیون مرسوله پستی از طریق همکاران ما در سطح استان جابجایی می‌شود که 300 هزار مرسوله آن مرسوله وارده است.

وی از فعالیت 268 واحد پستی فعال در سطح این استان خبر داد و گفت: 83 واحد از این واحدهای پستی در سطح شهرهای استان و ماباقی نیز در مناطق روستایی استان مشغول خدمت به مردم استان هستند.

 

جرای پروژه  «G.NAF»زمینه ورود به دولت الکترونیک را فراهم می‌کند

مدیر کل پست استان سمنان افزود: «G.NAF» کمک می‌کند تا با اصلاح مکان‌ها و نشانی افراد در کشور، بتوانیم جامعه را به بهره‌مندی مناسبی از دولت الکترونیک هدایت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ها و هدفگذاری‌های اداره کل پست استان سمنان برای اجرای کامل پروژه «G.NAF» در تمام شهرهای استان گفت: تا پایان سال 97 نیز آدرس استاندارد برای تمام شهرهای استان اختصاص داده می‌شود.

مشیری با بیان اینکه سازمان‌ها ملزم هستند که از آدرس واحد استاندارد استفاده کنند از دستگاه‌های و سازمان‌های مربوط در استان خواست تا برای اجرایی کردن کامل پروژه  «G.NAF»اداره کل پست استان را یاری دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار