مهدی اولاد و آرین لطفی مدال های طلا و برنز پرتاب دیسک مردان بازیهای پاراآسیایی را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۶۶۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 10 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: سومین دوره بازی های پاراآسیایی 2018 اندونزی با رقابت نمایندگان کشورمان در رشته های مختلف آغاز شده است که نتایج ورزشکاران کاروان خودباوری و امید به شرح زیر است: 

پارا دوومیدانی:

* اولاد نخستین طلایی روز چهارم/ قهرمانی با طعم رکوردشکنی

در ادامه رقابت های دوومیدانی بازی های پاراآسیایی 2018؛ مسابقات فینال پرتاب دیسک کلاس F11 مردان با حضور سه ورزشکار از ایران برگزار شد که در پایان مهدی اولاد قهرمان کشورمان توانست با رکورد 42.37 به مدال طلای این رشته برسد.

اولاد با ثبت این حد نصاب، رکورد آسیا و همچنین بازیهای پاراآسیایی را شکست و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

آرین لطفی نیز با پرتابی معادل 34.14 به مدال برنز رسید. در این مسابقات پرتاب کننده ای از کشور هند با پرتابی به میزان 35.89 به مدال نقره رسید.

* صالح فرج زاده به مدال نقره پرتاب وزنه رسید

سیامک صالح فرج زاده نماینده کشورمان در فینال ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F34 به مصاف حریفانش رفت که در نهایت با پرتاب 11.44 صاحب مدال نقره شد.

در این فینال که ٩ پرتابگر حضور داشتند، احمد هیندى از اردن با ثبت رکورد ١٢ متر و ٧ سانتى متر مدال طلا را از آن خود کرد. این نخستین مدال طلاى کاروان اردن در این مسابقات بود.

مدال برنز پرتاب وزنه کلاس F34 نیز به نماینده چین با پرتاب ١١ متر و ١٣ سانتى متر رسید.

محسن و مهدى کائیدى دیگر نمایندگان ایران در این ماده بودند که عناوین چهارم و پنجم را از آن خود کردند.

* مختاری و عظیمی مدال های طلا و نقره پرتاب وزنه را کسب کردند

3 نماینده کشورمان در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F5 به مصاف حریفانشان رفتند که در نهایت مدال های طلا و نقره به ایران رسید.

علیرضا مختاری با حد نصاب 8.73 ضمن شکستن رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی موفق به کسب مدال طلا شد. اسدلله عظیمی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با 8.35 به مدال نقره دست یافت و پرتابگر سوری با 7.47 به مدال برنز رسید.

عبدالرضا جوکار دیگر نماینده کشورمان در این ماده نیز با 5.08 از کسب مدال بازماند.

* طلای پرتاب دیسک بانوان به هاشمیه متقیان رسید

2 نماینده کشورمان در ماده پرتاب دیسک بانوان کلاس F56/57 به مصاف حریفانشان رفتند که در نهایت مدال طلا به هاشمیه متقیان از ایران رسید.

متقیان با ثبت حد نصاب 21.17 ضمن شکستن رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی موفق به کسب مدال طلا شد.

مهناز امینی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با 24.37 از کسب مدال بازماند.

مدال های نقره و برنز به ورزشکاران اندونزی و چین رسید.

جودو:

* نوری و موسی نژاد به فینال رسیدند

وحید نوری جودوکار نابینای وزن ۹۰- کیلوگرم کشورمان در مبارزه نخست خود در کمتر از 2 دقیقه حریف اماراتی خود را ضربه فنی کرد و به مرحله دوم مسابقات راه یافت. وی در این مرحله نیز از سد جودوکار ژاپنی گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. نوری در این مرحله نیز در کمتر از ۲۰ ثانیه حریف مغول خود را ضربه فنی کرد و فینالیست شد.

* موسی نژاد دومین فینالیست جودوی نابینایان

احسان موسی نژاد جودو کار نابینای وزن ۱۰۰- کیلوگرم کشورمان که پیش از این بر حریف مغولی خود غلبه کرده بود در مرحله نیمه نهایی حریف قدر ازبک را با امتیاز ایپون پشت سر گذاشت و به فینال مسابقات رسید.

* خیرالله زاده فینالیست سوم ایران در جودو نابینایان

محمدرضا خیرالله زاده، جودوکار وزن ۱۰۰+ کیلوگرم کشورمان در دیداری سخت و نفس گیر توانست در تایم طلایی حریف کره ای خود را شکست دهد و فینالیست شود.

جودوکار نابینای سنگین وزن کشورمان که در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود در مرحله نیمه نهایی برابر لی از کره جنوبی به پیروزی رسید. وی در فینال باید با حریف ازبک خود مسابقه دهد.

با فینالیست شدن خیرالله زاده سه نماینده جودوی نابینایان و کم بینایان ایران در روز سوم، فینالیست شدند و عصر امروز برای مدال طلا برابر رقیبان خود قرار گیرند.

تیم ملی جودو نابینایان کشورمان تا کنون موفق به کسب سه مدال برنز در چهار وزن شده است.

پاراتیراندازی با کمان:

* نعمتی از کسب مدال طلا بازماند

در ادامه رقابت های تیراندازی با کمان سومین دوره بازیهای پاراآسیایی 2018 جاکارتا و در فینال رقابتهای ریکرو، زهرا نعمتی در مسابقه نهایی با نتیجه 6 بر 4 مغلوب حریف چینی شد و به مدال نقره بسنده کرد.

نعمتی فردا هم در فینال میکس همراه با غلامرضا رحیمی به مصاف تیم چین می روند.

 

پاراتیراندازی:

* شجاعی به فینال ماده تفنگ بادی درازکش R3 نرسید

مسابقات تیراندازی بازی‌های پاراآسیایی 2018 از ساعت 10 امروز (چهارشنبه – به وقت محلی) در مجموعه تیراندازی "سنایان" جاکارتا دنبال شد که در ماده تفنگ بادی درازکش R3 برگزار شد، رقیه شجاعی نماینده کشورمان با کسب امتیاز 624.6 نتوانست فینالیست شود.

شجاعی در این رقابت هفدهم شد و تیراندازان کره جنوبی، چین و تایلند پیشتاز هشت نفر برتر و فینالیست شدند. پارک جین هوی کره‌ای در مرحله مقدماتی ماده تفنگ بادی درازکش R3 موفق به کسب 636 امتیاز شد.

* خدابخشی فینالیست شد؛ غلام‌زاده از راهیابی به فینال بازماند

معصومه خدابخشی و زهرا غلام‌زاده، نمایندگان کشورمان در این رقابت بودند که خدابخشی با کسب 629.4 امتیاز در بین 14 تیرانداز سوم و فینالیست شد، اما زهرا غلام‌زاده با 621.8 امتیاز ضمن ایستادن روی سکوی نهم از راهیابی به فینال بازماند.

این نتایج در حالی رقم خورد که دو تیرانداز کره‌ای با امتیازات 634.2 و 632.3 پیشتاز این گروه از تیراندازان شدند.

شطرنج نابینایان:

* رگبار طلا در مسابقات شطرنج نابینایان/کسب سه طلا سه نقره و دو برنز تیمی و انفرادی

در پایان دور هفتم مسابقات شطرنج نابینایان وکم بینایان شطرنجبازان کشورمان موفق شدند دو مدال طلای تیمی، یک طلای انفرادی، سه نقره تیمی و دو برنز انفرادی به دست آورند.

در رقابت های گروه b2 و b3 بانوان، تمامی مدال های ممکن تیمی و انفرادی از آن ایران شد. عاطفه نقوی با 5.5 امتیاز عنوان قهرمانی و مدال طلا را به دست آورد. فریبا زنده بودی با 5 امتیاز به مدال نقره رسید و فاطمه برقول نشان برنز را از آن خود کرد. درخشش خیره کننده شطرنجبازان بانوی کشورمان سبب شد تا مدال طلای تیمی رقابت های شطرنج استاندارد نیز برای ایران به ارمغان آید.

در مسابقات گروه b2 و b3 آقایان نیز مدال طلای انفرادی و نقره تیمی نصیب ایران شد. امید کریمی شطرنجباز 17 ساله اصفهانی توانست با چهار برد و سه تساوی و 5.5 امتیاز از مجموع هفت دور، نشان ارزشمند طلا را به دست آورد. همچنین تیم شطرنج b2 و b3 آقایان شامل: امید کریمی، مجید باقری و علیرضا قورچی بیگی، توانستند صاحب گردن آویز نقره شوند.

در مسابقات b1 بانوان، لیلا زارع زاده به مدال برنز رسید و در بخش تیمی شطرنجبازان بانوی نابینای ایران خانم ها ملیحه صفایی، لیلا زارع زاده و زهرا محمدی راد، به مدال نقره تیمی دست یافتند.

رقابت های استاندارد شطرنج در حالی امروز ظهر به پایان رسید که از عصر همین روز، مسابقات بخش سریع آغاز می شود. بازی های سریع نیز در هفت دور برگزار شده و مانند رقابت های استاندارد، مدال های تیمی و انفرادی در آن توزیع می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار