نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ا بیان اینکه دولت برای عبور از شرایط حساس کنونی کشور برنامه دارد، گفت: همه باید برای پیشبرد این اهداف در کنار دولت باشیم.
کد خبر: ۶۶۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 10 October 2018

به گزارش تابناک، عبدالرضا مصری با اشاره به شرایط کنونی کشور، گفت: روالی که آمریکا برای ما در پیش گرفته غیرعادی و در دنیا بی‌سابقه است، به گونه‌ای که 400 نفر در خزانه‌داری آمریکا که اکنون به اتاق تحریم ایران تبدیل شده نشسته‌اند و تلاش می‌کنند فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های دنیا با ایران را محدود کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا علیه ایران دو راهبرد اساسی دارد، خاطرنشان کرد: تحریم استراتژی دوم آمریکا است، زیرا هنوز هیچ تحریمی علیه ما اعمال نکرده که با این مشکلات مواجه شده ایم.

این نماینده مجلس اولین استراتژی امریکا علیه ایران را جنگ رسانه‌ای دانست و گفت: نمونه آن را در شرایطی که برای "رب گوجه" و برخی کالاهای دیگر رخ داد دیدیم که مردم آنقدر خرید کردند که تا چندین ماه دیگر نیازی به این اقلام ندارند.

مصری بر لزوم مقاومت مردم در برابر این جنگ تبلیغاتی تاکید کرد و گفت: اگر مقاومت ما مانند چند ماه اول جنگ تحمیلی باشد، از این شرایط هم به خوبی عبور کنیم.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم برای عبور از این شرایط به سران سه قوه اختیار کامل دادند که هرآنچه که به صلاح مردم و کشور است، انجام دهند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ار ورود خوب و بی‌سابقه قوه قضاییه برای برخورد با اخلال‌گران اقتصادی هم یاد کرد و افزود: برخورد جدی با کسانی که می‌خواهند با عبور از روی جسد مردم کیسه‌هایشان را پر کنند می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد.

مصری با بیان اینکه پیش از این مشکلات دولت به خوبی پشت ماشینش نشسته بود و در اتوبان می‌راند، گفت: انصافا کارهای خوبی توسط دولت انجام شد که از جمله آنها می‌توان به مدیریت تورم، تزریق 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با بهره صفر برای ایجاد اشتغال و... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دولت یک لحظه غفلت کرد و برای اینکه تصادف نکند ترمز ناگهانی کرد، ادامه داد: در شرایط کنونی باید صبر کنیم تا دولت برای تک تک مشکلات راهکار ارائه کند، نه اینکه هولش کنیم تا با سرعت تصادف شدید کند.

مصری با اشاره به تدابیر دولت برای عبور از شرایط فعلی، خاطرنشان کرد: دولت بسته‌های حمایتی برای دهک‌های ضعیف در نظر گرفته و بسته حمایت از تولید نیز در حال نهایی شدن است.

این نماینده مجلس معتقد است، در شرایط کنونی باید همه در کنار دولت باشیم تا اهدافش را پیش ببرد.

وی به افزایش نرخ ارزی که در کشور رخ داده هم اشاره کرد و افزود: بسیاری از تصمیماتی که در حوزه ارز انجام شد درست نبود. در شرایطی که ارز گران شد باید مدیریت عرضه اعمال می‌کردیم نه اینکه با تحریک تقاضا خیلی‌ها را قلقلک دهیم که حتی برای وارد کردن چوب خلال دندان با ارز 4200 تومانی ثبت سفارش انجام دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه منطقی‌ترین راه برای مدیریت نرخ ارز را تک‌نرخی و شناور کردن آن بر اساس واقعیت بازار دانست و افزود: اگرچه این کار ممکن است باعث آسیب عده‌ای شود، اما تمام تمرکز ما باید برای حمایت از این اقشار ضعیف باشد.

مصری در پایان به مشکلات صنعتگران در حوزه پیمان‌سپاری ارزی، مسائل مالیاتی و ... هم اشاره کرد و از پیگیری برای رفع آنها خبر داد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار