رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان :
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در منطقه اگره خبرداد.
کد خبر: ۶۶۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 11 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان علی اکبر عباسی راد از اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در منطقه اگره خبرداد.
وی گفت: در این طرح بمنظور حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی پروژه های مکانیکی احداث بند سنگ و ملات به حجم 4600 مترمکعب و بند سبک پایه بتنی به حجم 260 مترمکعب اجرا می گردد.
عباسی راد اعتبار این پروژه را بالغ بر 10 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی عنوان و یادآور شد: اجرای این پروژه تاثیر بسزایی در حفاظت از آب و خاک و جلوگیری از اثرات مخرب سیل همچنین موجب تسریع در نفوذ آب به لایه های خاک  شده و از ورود رسوبات به داخل سد دامغان جلوگیری می نماید.
وی خاطر نشان ساخت: در این طرح علاوه بر پروژه های فوق عملیات بیولوژیکی شامل کپه کاری و جنگلکاری همچنین احداث کمربند حفاظتی و توانمندسازی جوامع محلی با ایجاد تشکل های مردمی در روستاهای سرخده و اگره انجام که موجب مشارکت بیشتر مردم محلی در اجرای پروژه های دولتی و حفظ و احیاء عرصه های منابع طبیعی می گردد.
لازم بذکر است 4/1489692 هکتاراز مجموع 4/1544673 هکتار مساحت شهرستان دامغان را عرصه های منابع طبیعی دربرگرفته است. که 4/96 درصد از کل مساحت شهرستان را شامل می شود.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار