کد خبر: ۶۶۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 13 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ،سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اعلام آغاز طرح آموزش های شهروندی ویژه دانش آموزان  اظهار داشت:بیش از 6 هزار دانش‌آموز سمنانی  از ابتدای مهر  ماه سال جاری تا پایان سال تحصیلی ، آموزش های  شهروندی را  فرا میگیرند .
عباس بابایی گفت: طرح آموزش های شهروندی شامل موضوعاتی در خصوص سبک زندگی، مهارت‌های اجتماعی، فرهنگ آپارتمان ‌نشینی ،رعایت حقوق همسایه، مدیریت پسماند و فرهنگ ترافیک  می باشد که دانش اموزان با حضور در مرکز آموزش های شهروندی توسط مربیان مجرب به صورت عملی آموزش های مختلف را فرا می گیرند .
وی آموزشهای شهروندی را مولفه بسیار مهم در گذار از شرایط شهر نشینی به فرهنگ شهروندی دانست و گفت :آموزش شهروندی در واقع ارائه اطلاعات و آگاهی در مورد مسایل عمومی جامعه می باشد؛ که فرد را برای کسب فرهنگ شهروندی جامعه محل زندگی خود در ابعاد" محلی- ملی و جهانی" آماده می کند.
بابایی آموزش های مستمر در حوزه شهروندی را به خصوص برای کودکان و نوجوانان عامل بسیار مهمی  در ارتقاء سبک شهر نشینی و دستیابی به فرهنگ شهروندی دانست.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان اظهار کرد : آموزش های شهروندی بستری مناسب برای ارتقاء مشارکت شهروندان در اداره امور شهر  و توسعه شهری می باشد .
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به تاثیر این آموزش ها در ارتقای فرهنگ شهروندی بیان کرد: آموزش رفتار مطلوب شهروندی باید از سنین پایین شروع شود و دانش آموزان تاثیر پذیرترین افراد جامعه به شمار می آیند و ظرفیت خوبی برای فراگیری این موضوعات و اجرای آن در جامعه دارند.
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه کلاس های شهروندی شنبه هفتم مهر ماه با حضور 50 دانش آموز از مدرسه اندیشه آغاز شد گفت: در تلاش هستیم در این دوره‌ها با استفاده از ظرفیت مربیان با تجربه گامی اساسی در ارائه این حوزه از آموزش‌های شهروندی برداریم‌.
وی با اشاره به اینکه این طرح در مرکز آموزش شهروندی سمنان در حال اجرا است، تصریح کرد: مرکز آموزش شهروندی در پارک سیمرغ مستقر بوده و روزانه پنجاه دانش‌آموز در دوره‌های آموزش شهروندی حضور می یابند.
شایان ذکر است : در سال تحصیلی 1396-1397  بیش از 6 هزار دانش آموز آموزش های شهروندی را  از مرکز آموزش شهروندی فرا گرفته اند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار