دبیر هیئت دولت در سمنان مطرح کرد:
به گزارش تابناک سمنان ،دبیر هیئت دولت در جلسه امروز شنبه شورای اداری استان سمنان با بیان اینکه متاسفانه موضوع FATF و روند بررسی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی با منازعه سیاسی و قطبی‌سازی در کشور همراه بود اضافه کرد :ما زمانی می‌توانیم امید را به جامعه برگردانیم که درک درست و مشترکی از مسائل و مشکلات کشور داشته باشیم.
کد خبر: ۶۶۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 13 October 2018
     به گزارش تابناک سمنان ،دبیر هیئت دولت در جلسه امروز شنبه شورای اداری استان سمنان با بیان اینکه متاسفانه موضوع FATF و روند بررسی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی با منازعه سیاسی و قطبی‌سازی در کشور همراه بود اضافه کرد :ما زمانی می‌توانیم امید را به جامعه برگردانیم که درک درست و مشترکی از مسائل و مشکلات کشور داشته باشیم.
 
ضرورت تشکیل یک ائتلاف ویژه بین همه فعالان سیاسی
دکتر محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای اداری استان سمنان بیان اینکه متاسفانه موضوع FATF و روند بررسی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی با منازعه سیاسی و قطبی‌سازی در کشور همراه بود.
دبیر هیئت دولت در ادامه با تحلیل اینکه هر چیزی هم منافع و هم مضراتی به دنبال دارد، اظهار داشت: در موضوع FATF و روند بررسی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، هیچ‌گونه ائتلاف سیاسی شکل نگرفت، گروهی اعلام می‌کردند که تصویب آن برای حل مسائل کشور ضرورت داشته و حیاتی است، گروهی هم در مقابل اعلام می‌کردند تصویب آن خیانت محض است.
وی با بیان اینکه اگر ائتلاف نداشته باشیم، راه‌حل‌های ما برای مسائل و مشکلات راه به جایی نخواهد برد، افزود: وقتی راه حل‌های ما راه به جایی نبرد، اعتماد عمومی تنزل پیدا می‌کند.
 
درک درست و مشترک از مسائل و مشکلات کشور لازمه امید بخشیدن به جامعه
دبیر هیئت دولت با بیان اینکه در موضوع برجام منازعه سیاسی ایجاد شد اعلام کرد: ما زمانی می‌توانیم امید را به جامعه برگردانیم که درک درست و مشترکی از مسائل و مشکلات کشور داشته باشیم، همچنین باید درک مشترک و یکسان از مسئله و راه‌حل‌های آن داشته باشیم و این تنها در صورت تشکیل یک ائتلاف ویژه بین همه فعالان سیاسی و تأثیرگذاران جامعه ایجاد خواهد شد و به نوعی پیش نیاز اصلی برای حل مسائل و مشکلات جامعه است.
دکتر محسن حاجی میرزایی تصریح کرد: برخی در زمینی بازی می کنند که محصول آن را دشمن برداشت می کند، بنای کار باید این گونه باشد که به هر طریقی می توانیم تجزیه و تحلیل حتی دعوا کنیم اما در نهایت جمع بندی باید مورد احترام همه سطوح جامعه باشد و اگر این گونه نباشد مشکلات ما مشکلات بیشتری خواهد شد.
 
 
ضرورت اهتمام به حل مشکلات از طرف مسئولین با نگاهی به دشمن خارجی
دبیر هیئت دولت با بیان اینکه امروز فرصتی پیش آمده که برخی کاستی‌ها که منجر به بیماری مزمن اقتصادی شده است را از بین ببریم گفت: باید کاری کنیم که دشمن در عرصه اقتصادی هم مانند عرصه‌های دیگر نا امید شود.
حاجی میرزایی با بیان اینکه باید مقاومت کنیم تا پیروز شویم تصریح کرد: برخی مسائل و مشکلات اقتصادی را به حساب دشمنی دشمنان می‌گذارند، برخی هم این مسائل را به پای ناکارآمدی و ضعف مدیران و مسوولین کشور و نظام می‌گذارند، نگاه منحصر به هر یک از این دو دیدگاه اشتباه است، واقع‌بینانه و منصفانه این است که با وجود اینکه تمام توان و قدرت خودمان را به کار بسته‌ایم، اما نباید از دشمنی دشمنان نیز غافل شویم.
وی یادآور شد: باید بپذیریم که نگاه مشترک و ندای واحد از درون، قطعاً می‌تواند بسیاری از مشکلات فرا روی جامعه و اقتصاد امروز ما را حل کند.
 
مقید بودن به نگاه مشترک به مشکلات موجود در کشور
دبیر هیئت دولت با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور ما بکر و جدید نیست،افزود: همه مشکلات امروز در دهه‌های مختلف وجود داشته است، باید خودمان را مقید کنیم که به مسائل و مشکلات موجود در کشور نگاه مشترک داشته باشیم، باید ندایی که از جامعه بلند می شود، ندای واحد و همدل باشد.
حاجی میرزایی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور گفت: ما با مشکل جدی اقتصادی مواجه هستیم، اقتصاد ما تحت تأثیر عواملی از جمله نفت، آسیب جدی دیده است، فروش نفت به عنوان یک دارایی مهم یک آفت بسیار جدی برای اقتصاد ما است، آن اقتصادی که بر پایه جریان کسب و کار شکل می‌گیرد، اقتصاد پویاتری است.
وی با بیان اینکه قاعدتا تزریق منابع به حیات اقتصادی منجر می‌شود به عدم تازگی و شادابی در عرصه اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: عرصه سالم حیات اقتصادی، آن عرصه‌ای است که پویایی اقتصادی در آن وجود داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار