به گفته رییس کمیسیون عمران مجلس:به نظر می‌رسد که آخوندی در حوزه حمل و نقل عملکرد خوبی داشته اما در حوزه مسکن ضعیف عمل کرده است.
کد خبر: ۶۶۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ 13 October 2018

به گزارش تابناک سمنان به نقل از اقتصاد آنلاین:

محمدرضا رضایی کوچی گفت: 50 نماینده تقاضای استیضاح وزیر راه را امضا کرده اند و استیضاح عباس آخوندی در کمیسیون عمران مطرح است و اگر دولت اقدامی نکند و آخوندی استعفا ندهد یا برکنار نشود، طبق آیین نامه داخلی مجلس طرح استیضاح وی به صورت جدی در دستور کار این کمیسیون قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: البته ظاهرا دولت بحث جابجایی را در وزارت راه مدنظر دارد و منتظر هستیم که ببینیم دولت نهایتا می‌خواهد چه اقدامی انجام دهد.

رضایی کوچی با بیان اینکه احتمال برکناری یا استعفای آخوندی وجود دارد، اظهار داشت: قاسم تقی‌زاده شهردار مشهد و پیروز حناچی معاون شهردار تهران، دو گزینه احتمالی دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی هستند.

نماینده مردم جهرم در مجلس در خصوص احتمال این موضوع که آخوندی به عنوان شهردار تهران انتخاب شود، گفت: ظاهرا وزارت کشور به دنبال اخذ استفساریه از مجلس در مورد محمدعلی افشانی است تا وی مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نشود که اگر چنین استفساریه‌ای ارائه شود، مجلس نظر خود را اعلام خواهد کرد و بنابراین دقیقا مشخص نیست که چه اتفاقاتی در شهرداری تهران رخ دهد.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه عباس آخوندی نقاط ضعف و قوتی دارد، عنوان کرد: در کنار نقاط ضعفی که وزیر راه دارد، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی هم دارد و در صورتی که استعفا بدهد یا برکنار شود، می‌توان در حوزه‌های دیگری از قابلیت‌های وی استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد که آخوندی در حوزه حمل و نقل عملکرد خوبی داشته اما در حوزه مسکن ضعیف عمل کرده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه عریض و طویلی است و وظایف متعدد و بسیار سنگینی دارد، گفت: این در حالی است که منابع این وزارتخانه هم منابع محدود است و هر وزیری با هر میزان توان و قدرتمندی نمی‌تواند تمام این وزنه سنگین را بلند کند و بنابراین باید این وزارتخانه تفکیک و حوزه شهرسازی از حوزه راه جدا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار