معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برپایی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در عمود 1080 مسیر نجف به کربلا از اضافه شدن 1100مترمربع فضای مسقف به موکب و اسکان روزانه 5هزار زائر خبر داد.
کد خبر: ۶۶۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶ 14 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، هادی محمودنژاد معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: موکب حضرت معصومه(س) به عنوان یک پایگاه برای همه مردم در 5 حوزه انتظامی و حراست، رفاهی، درمانی، فنی و مهندسی و فرهنگی خدمت خود را به زائرین ارائه می کند.

وی افزود: خدمات موکب آستان مقدس در بخش رفاهی در 8 حوزه شامل اسکان، میهمانسرا، ایستگاه صلواتی، شست و شو لباس، تعمیرات و خیاطی می شود.

محمودنژاد تصریح کرد: در بخش اسکان، بیش از 5هزار نفر روزانه از خدمات استفاده می کنند، در بخش میهمانسرا، از زائرین در میهمانسرای کریمه (س) به مدت 10 روز پذیرایی داریم که در وعده های غذایی 160هزار نفر از غذای میهمانسرا بهره مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در ایستگاه های صلواتی انوع نوشیدنی ها و خوراکی های مورد نیاز زائرین در طول روز توزیع می شود، در نانوایی مستقر در موکب روزانه حدود 4هزار عدد نان در روزهای ابتدایی و 20هزار نان در روزهای آخر پخت و بین زائرین توزیع می شود.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: 16 دستگاه ماشین لباسشویی در موکب مستقر است که به صورت دائم کار می کند، با توجه به اینکه موکب آستان مقدس در عمود1080 قرار دارد و زائرین مسیر زیادی را تا رسیدن به موکب آستان طی کرده اند، معمولا نیاز به تعمیرات بیشتر احساس می شود، به همین منظور خدمات ارائه شده در بخش تعمیرات، امسال تقویت شده است.

وی عنوان کرد: در بخش خدمات که شامل نظافت محل اسکان، سرویس های بهداشتی، حمام ها و معابر داخل و خارج از موکب می شود، خادمین حاضر در موکب خدمت رسانی می کنند، امسال ان شاءالله بخش راهنمای زائر و رسیدگی به امور گمشدگان هم فعال خواهد بود.

محمودنژاد در ادامه افزود: تزریقات و پانسمان، انجام عمل‌های سرپایی و استقرار آمبولانس با همکاری هلال احمر را در بخش درمانی خواهیم داشت، همچنین در بخش انتظامی، تشکیل تیم هایی از خادمان و هماهنگی با نیروهای امنیتی عراق برای تامین امنیت روانی و جسمی زوار در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های عمرانی و مهندسی صورت گرفته در موکب آستان مقدس، گفت: یک تیم 22نفره مستقر در موکب موظف شدند تا حدود 1100مترمربع فضای مسقف را به موکب اضافه کنند، عملیات بهسازی و تکمیل ساختمان موکب و اصلاح ایستگاه های صلواتی انجام شده است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: یکی از مشکلات سال های گذشته مسئله آب مصرفی برای سرویس های بهداشتی و کمبود حمام ها بود، امسال با حفر چاه آب نیمه عمیق و ساخت 60 حمام جدید حل شده است.

خدمت رسانی به زائرین اربعین در قم

محمودنژاد عنوان کرد: برنامه های اربعین در شهر مقدس قم نیز با همکاری با همکاری قرارگاه اربعین در صحن جواد الائمه (ع) و زائرسرای کوثر اجرا می شود.

وی تصریح کرد: اسکان در زائرسرای کوثر به صورت 24ساعته خواهد بود و حدود 700نفر هر شب در زائرسرا اسکان می شوند، در صحن جوادالائمه (ع) چادرهای مسافرتی با وسعت 200مترمربع احداث می شود.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: خدمات ایستگاه های صلواتی و توزیع روزانه 2هزار غذا بین زائرین از دیگر اقداماتی است که صورت خواهد گرفت، همچنین نمایشگاه وقایع نگاری اربعین در صحن جوادالائمه برگزار می شود.

گفتنی است آستان مقدس حضرت معصومه (س) از تاریخ 28مهرماه تا پایان ماه صفر به ارائه خدمات در صحن جوادالائمه می پردازد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار