مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد هدف از ایجاد کنوانسیون حقوق کودک را زندگی بهتر برای کودکان و تلاش در راه رشد هماهنگ متعادل کودکان عنوان کرد.
کد خبر: ۶۶۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 14 October 2018

فاطمه دانش‌یزدی در همایش تخصصی حمایت و معاضدت از حقوق کودکان در دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه از شانزدهم تا بیستم مهرماه هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است، گفت: سند ملی حمایت از حقوق کودک یک کنوانسیون بین‌المللی است که کلیه حقوق کودک اعم از معنوی، اجتماعی، سیاسی اقتصادی و فرهنگی را در برمی‌گیرد.

وی، هدف از ایجاد این کنوانسیون حقوق کودک را زندگی بهتر برای کودکان و تلاش در راه رشد هماهنگ متعادل کودکان عنوان کرد و افزود: در حقیقت در این سند سعی بر این شده تا چهار محور اصلی رشد کودک و نوجوان در نظر گرفته شود؛ همچنین در این کنوانسیون اکثر کشورها عضو هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد اظهار داشت: درواقع راهبردهایی که در حقوق کودکان در نظر گرفته‌شده در راستای ارتقای وضعیت حقوق بنیادین کودکان، روابط خانوادگی و مراقبت‌های جایگزین، تأمین سلامت و رفاه اولیه کودکان و غیره است و این برنامه ۱۰ ساله تدوین‌شده است

دانش‌یزدی در پایان بیان داشت: خوشبختانه یک برش استانی در سال ۹۵ طبق همین کنوانسیون ملی حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تهیه شده و وظایف و راهبردهایی در این راستا به‌تمامی دستگاه‌های ابلاغ شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار