مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان :مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پروژه ملی سیلوی ۱۰۰هزار تنی گرمسار حدود۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۶۶۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ 14 October 2018
به گزارش تابناک سمنان:
رحمت الله کاشی اظهارداشت: این پروژه ملی که به سیلوی گرمسار نیز معروف است در مجاورت این شهرستان بوده و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال احداث است.
وی با اشاره به برخی از اهداف و ضرورت احداث این پروژه ملی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان سمنان از لحاظ استقرار آن در کریدور شمال به جنوب و جاده ترانزیتی شرق به غرب کشور و همچنین راه آهن سراسری ۲ خطه تهران مشهد، همجواری با ۹ استان کشور، داشتن آب و هوایی بسیار مناسب و نزدیکی به بازار بزرگ مصرف تهران احداث این سیلو در دستور کار قرار گرفت.
 
مشارکت بانک توسعه اسلامی
مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: سیلوی گرمسار با مشارکت بانک توسعه اسلامی با تسهیلات ارزی۹۶/۱۸میلیون یورو،و آورده داخلی۵/۱۷ میلیارد تومان در حال ساخت است.
کاشی گفت: این پروژه می‌تواند با کارکرد ملی بخش اعظمی از مشکلات منطقه‌ای و کشور را رفع و نیازهای ضروری ذخیره‌سازی استراتژیک گندم را در مرکز کشور محقق سازد.
وی با بیان اینکه این سیلو شامل چهار کلاستر و کندوهای ۹ تایی به هم چسبیده است تصریح کرد: این سیلو آخرین سیلو بتنی به هم چسبیده در ایران بوده و شامل بخش‌های مختلف است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی از امکانات زیربنایی این پروژه ملی اشاره کرد و گفت: برخی امکانات زیربنایی این پروژه مانند آب ، برق و همچنین ۵ خط تلفن در دست بهره برداری است.
کاشی گفت: کندوها از نوع بتنی شامل ۴ کلاستر ۹ تایی بوده و در مجموع این سیلو ۳۶ کندو به ارتفاع حدود ۴۵ متر و قطر ۱۱ متر دارد.
وی افزود: برج کار از نوع بتنی به ابعاد حدود ۳۱ در ۵/۹ متر بوده و در ۹ طبقه احداث شده که ارتفاع آن از پی نیز حدود ۶۰ متر است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذائی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: عملیات بتن‌ریزی کندوها در حال انجام بوده و برج کار از نوع بتنی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
سال آینده عملیات تحویل گندم در سیلوی گرمسار آغاز خواهد شد

کاشی ابراز امیدواری کرد سال آینده عملیات تحویل گندم در سیلوی گرمسار شروع و این سیلو به بهره‌برداری برسد.
وی تصریح کرد: بخشی ازماشین آلات برای تجهیز طرح به محل سیلو منتقل شده است و مابقی ماشین آلات نیز در حال ساخت و انتقال به محل پروژه است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تا پایان عملیات اجرایی این پروژه برای ۳۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار