نماینده پرتلاش گرمسار در راستای پیگیری مطابات منطقه ای از وزیر راه و شهرسازی خواستار شد:
به گزارش تابناک سمنان: غلامرضا کاتب در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل فرمانداری این شهر برگزار شد اظهارداشت: رئیس‌جمهور و شخص جنابعالی در سفر استانی به سمنان نیز قول مساعد در خصوص این پروژه‌ها را به مردم دادید.
کد خبر: ۶۶۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 14 October 2018

غلامرضا کاتب در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل فرمانداری این شهر برگزار شد اظهارداشت: رئیس‌جمهور و شخص جنابعالی در سفر استانی به سمنان نیز قول مساعد در خصوص این پروژه‌ها را به مردم دادید.

کاهش زمان رفت‌وآمد بین تهران گرمسار و افزایش تعداد سفرها از 6 به 24 سفر در شبانه روز

 نماینده مردم گرمسار و آرادان با اشاره به نیمه‌کار بودن خط ریلی متروی ایستگاه شهرری-جوانمرد قصاب گفت: باتوجه به اتمام کار در مسیر گرمسار اگر این بخش نیمه تمام در ایستگاه جوانمرد قصاب تکمیل شود مسیر گرمسار تهران از 120 دقیقه به کمتر از یک ساعت می‌رسد ضمن اینکه تعداد سفر قطارها از چهار قطار در روز به هر ساعت یک قطار می‌رسد.

کاتب از این پروژه به عنوان یکی از مطالبات مهم گرمسار و آرادان نام برد و با اشاره به حجم بالای تلفات جاده‌ای در این منطقه اظهار کرد: اگر این مشکل حل شود قطعا 25 هزار دانشجوی دانشگاه‌های این شهرستان برای رفت‌وآمد از این مسیر ایمن ریلی استفاده می‌کنند ضمن اینکه مدت زمان رسیدن به تهران به نصف می‌رسد.

تکمیل پروژه بین‌المللی مسیر اینچه‌برون – بندرعباس/ ایجاد شهر ریل‌پایه/ تعیین‌تکلیف وضعیت اداره کل مسکن و شهرسازی در استان سمنان

وی با بیان اینکه رشد جمعیت گرمسار در سال 96 هشت درصد بوده گفت: با توجه به دستور وزیر راه در خصوص مطالعات "شهر ریل‌پایه" اگر این زیرساخت در گرمسار ایجاد شود مطمئنا بستر برای جذب جمعیت سرریز تهران و شهر یک‌میلیون‌نفری در شرق تهران فراهم می‌شود.

 

پروژه بین‌المللی مسیر اینچه‌برون _ بندرعباس با عبور از گرمسار تکمیل شود

نماینده پرتلاش مردم گرمسار و آرادان با اشاره به پروژه بین‌المللی مسیر اینچه‌برون _گرمسار_تهران و اتصال آن به بندرعباس و جنوب اضافه کرد: اگر این 100کیلومتر زودتر انجام شود فرآیند اتصال بین روسیه-گرمسار، تهران و جنوب و بندرعباس به عنوان یکی از ماندگارترین پروژه‌های شبکه ریلی دولت با سرعت بهتری نهایی می‌شود.

کاتب از تکمیل خط چهارم ریلی مترو و تکمیل آن که تعداد سفرها را از چهار سفر در روز به یک سفر در هر ساعت افزایش می‌دهد و تکمیل 100 کیلومتر باقیمانده از خط ریلی تهران-گرمسار- اینچه‌برون را دو مطالبه مهم مردم منطقه از وزیر راه و دولت برشمرد و گفت: رئیس‌جمهور و شخص جنابعالی در سفر استانی به سمنان نیز قول مساعد در خصوص این پروژه‌ها را به مردم دادید.

انتقاد از بلاتکلیفی اداره کل مسکن‌وشهرسازی استان

وی با انتقاد از آنچه بلاتکلیفی اداره کل مسکن‌وشهرسازی استان می‌خواند گفت: سال گذشته 50 میلون تومان به مطالعه طرح "شهر ریل‌پایه"اختصاص یافت که همین بلاتکلیفی سبب شده که این طرح و طرح‌های دیگر با کندی پیش برود. اگرچه کار مطالعه در استان آغاز شده است.

تکمیل پروژه بین‌المللی مسیر اینچه‌برون – بندرعباس/ ایجاد شهر ریل‌پایه/ تعیین‌تکلیف وضعیت اداره کل مسکن و شهرسازی در استان سمنان

نماینده مردم گرمسار و آرادان خواستار تعیین‌تکلیف وضعیت اداره کل مسکن و شهرسازی در استان سمنان شد و گفت: ادامه این وضعیت در پروژه‌ها و روند آنها تاثیر دارد.

ایوانکی به گرمسار پرحادثه‌ترین محور استان

وی از ایوانکی به گرمسار به عنوان پرحادثه‌ترین محور استان خواند و گفت: تعداد تلفات جانی این محور به تنهایی از همه تلفات دیگر محورهای استان بیشتر است.

کاتب با اشاره به اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار به این پروژه در سال جاری به ابطال دوباره مناقصه این پروژه به دلیل نوسانات ارزی اشاره کرد و خواستار تسریع در احداث این محور شد.

نماینده پر نفوذ استان سمنان با اشاره به عدم روشنایی لازم در محور گرمسار ایوانکی و حدفاصل آزادراه حرم تا حرم تا گرمسار گفت: همه اقدامات لازم در این خصوص انجام و دکل‌ها و ستون‌ها خریداری شده اما به دلیل عدم بخش کمی از اعتبار به پیمانکار این پروژه ناتمام مانده که انتظار می‌رود این مشکل نیز مرتفع شود.

چانه زنی برای اتمام پل ورودی آرادان

کاتب اتمام پل ورودی آرادان را مطالبه آرادانی‌ها از وزیر راه برشمرد و گفت: این پروژه مربوط به سال 95 است که به دلیل اینکه محل دقیق خروجی آزادراه حرم تا حرم مشخص نشده بود این پروژه به تعویق افتاد لذا انتظار می‌رود این پروژه در این سفر تعیین تکلیف شود. ضمن اینکه باتوجه به انجام زیرسازی راه‌های 10 روستای شهرستان توسط دهیاری‌ها و عدم تخصیص اعتبار از سوی وزارتخانه خواهشمندیم که در صورت عدم تخصیص اعتبار حداقل قیر مورد نیاز را وزارتخانه در اختیار ما قرار دهد تا مشکل این راه‌های روستایی مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار