هشدار رئیس پلیس فتا قم:
والدین برای صیانت از فرزندانشان در مقابل کلاهبرداران اینترنتی و سوء استفاده کنندگان در فضای مجازی توجه بیشتری داشته باشند. والدین باید نسبت به رفتار فرزندان خود در فضای مجازی آگاه باشند که با چه کسانی در ارتباط اند و چه چیزهایی را می بینند یا می شنوند و آنها را نسبت به تهدیدات فضای مجازی آگاه نمایند.
کد خبر: ۶۶۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶ 14 October 2018

به گزارش تابناک قم، رئیس پلیس فتا استان با اشاره به این که پیشگیری بهتر از درمان است، تاکید کرد: والدین برای صیانت از فرزندانشان در مقابل کلاهبرداران اینترنتی و سوء استفاده گنندگان در فضای مجازی توجه بیشتری داشته باشند.

سرهنگ علی موالی عنوان کرد: اینترنت و شبکه های اجتماعی می تواند یک منبع مناسب جهت کارهای تحقیقاتی مدرسه باشد و برای انجام این کار، دانش آموزان می توانند به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند اما این امر می تواند همراه با خطراتی باشد و در جستجوهای اینترنتی ناخواسته محتوای غیرمجاز نمایش داده شود لذا والدين براي صيانت عزيزان اشان آنها را در فضاي مجازي همراهي کنند.

وى افزود:‌ والدین باید نسبت به رفتار فرزندان خود در فضای مجازی آگاه باشند که با چه کسانی در ارتباط اند و چه چیزهایی را می بینند یا می شنوند و آنها را نسبت به تهدیدات فضای مجازی آگاه نمایند، دانش آموزان دقت داشته باشند در صورت رعایت نکردن امنیت و ایمنی فضای مجازی و استفاده از ابزارهای هوشمند امکان لو رفتن اطلاعات شخصی از قبیل عکسهای شخصی، اطلاعات بانکی و ... وجود دارد.

رئیس پلیس فتا استان قم تاکید کرد: والدین فرزندشان را از اعتماد به اشخاص ناشناس و رفتن به صفحات خصوصی اشخاص منع کرده و از نرم افزارهای کنترل فرزندان در فضای مجازی و تنظیمات امنیتی مرورگر برای محدودیتهای سنی استفاده کنند، برخی کلاهبرداران با فریب دانش آموزان در فضای مجازی آنها را به صفحات جعلی پرداخت هدایت کرده و فرزندان اطلاعات کارت های بانکی والدین را وارد می کنند و حساب بانکی توسط کلاهبردار اینترنتی خالی میشود.

وى تصریح کرد: دانش آموزان نیز توجه داشته باشند در رابطه با اتفاقات، گفتگوها و ارتباطات نامتعارفی که در فضای مجازی رخ میدهد حتما والدین خود را در جریان گذاشته و هرگز به پیام های ناشناس و تهدید آمیز در فضای مجازی پاسخ ندهند و با افراد ناشناس در فضای مجازی قرار ملاقات نداشته و هرگز اطلاعات شخصی خود از جمله، آدرس، شماره تلفن، نام مدرسه یا محل آن را بیان نکنند.

سرهنگ موالی در ادامه از اهتمام پلیس فتا در برگزاری کارگاههای آموزشی، آگاهسازی و پیشگیری از جرایم سایبری همکاری موثر با سازمانهای آموزشی و پرورشی بخصوص در طول هفته نیروی انتظامی با برگزاری چندین کارگاه آموزشی، آگاهسازی در مدارس خبر داد.

شایان ذکر است، پلیس فتا از کلیه کاربران مى‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار