کد خبر: ۶۶۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 15 October 2018
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان؛
سیدشهاب الدین چاوشی استاندار سمنان در جلسه شورای اداری که روز شنبه ۲۱ مهرماه با حضور دکتر محسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت به میزبانی سالن یادگار امام استانداری برگزار شد، گفت: استان سمنان از ظرفیت های بسیار زیادی برخوردار است که در مدت ۹ ماه گذشته و حضوردر استان بخشی از آن و در امور اساسی و زیربنایی مورد توجه واقع شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
 چاوشی اظهار داشت: در راستای عملی شدن توصیه های رئیس جمهور درباره استان سمنان از جمله توجه به گردشگری، شناسایی و اولویت بندی نیازها، توسعه اشتغال، توجه به مسائل فرهنگی و... گام های قابل قبولی برداشته شده است، هرچند که هنوز در ابتدای راه هستیم و با تلاش مضاعف مدیران استان، شرایط بهتر خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان گفت: یکی از افتخارات مردم استان از گذشته، میزبانی زائران امام رضا علیه السلام بوده است و طرح عنوان "دیار دارالمرحمه" برای استان، عامل وفاق و همبستگی است.
استاندار سمنان اذعان داشت: استان سمنان اگرچه کویری است، اما قلمرو این خطه چهارفصل است و بخش های وسیعی از استان دارای پتانسیل گردشگری است که در سالجاری رشد قابل قبولی داشته است.
 چاوشی افزود: تلاش های خوبی در حمایت از تولید و صنعت صورت پذیرفته است و بخشی از موانع قابل حل، با کمک دادستان، رئیس مجمع نمایندگان استان و اتاق بازرگانی و با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان در قالب گفتگوی دولت و بخش خصوصی برداشته شده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان سمنان با بیان اینکه استان به لحاظ وسعت کویر و تعداد روزهای آفتابی دارای ظرفیت خوبی برای تولید انرژی است، گفت: شهرک های انرژی خورشیدی ایجاد شده است و دولت می تواند با سرمایه گذاری در این بخش کاری مبنایی برای تولید و تامین انرژی کشور انجام دهد.
 وی خاطر نشان ساخت: وجود دانشگاه های متعدد و نیروی تحصیلکرده از دیگر ظرفیت های استان است که برای توانمندسازی این پتانسیل ارزشمند تفاهم نامه های خوبی با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شده است.
استاندار سمنان اذعان داشت: در بخش کشاورزی و برای توسعه کشت گلخانه ای هدفگذاری استان ۲۰۰۰ هکتار است و اعتقاد داریم با توسعه دو فرودگاه شاهرود و سمنان شاهد صادرات این محصولات خواهیم بود.
وی ادامه داد: در ابتدای دولت تدبیر و امید سطح تحت پوشش سامانه‌های آبیاری تحت فشار ۱۶۲۰۰ هکتار بوده است و در این دولت به تنهایی ۱۶۷۰۰ هکتار به آن اضافه شده است.
 استاندار سمنان تصریح کرد: در بخش تحقق سهمیه اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در کنار حفظ فرصت های اشتغال موجود، اقدامات مناسبی انجام شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار