رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه خبر داد؛
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان اصلاح هندسی شده و نقشه کاداستر برای آن تهیه شده است.
کد خبر: ۶۶۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 16 October 2018

جمشید جویباری پیش از ظهر سه شنبه با اعلام خبر اصلاح هندسی ۱۶ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان فیروزکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مراحل اجرای طرح کاداستر (سند تک برگی) اصلاح هندسی نقشه ها می باشد که در این مرحله عملیات رقومی سازی بر روی نقشه های ثبتی سنواتی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از اصلاح هندسی نقشه ها و تهیه نقشه کاداستر اراضی و تائید در کمیته مربوطه با همکاری اداره ثبت اسناد نسبت به صدور اسناد تک برگی این اراضی اقدام می شود.

جویباری تشخیص آسان منابع طبیعی از مستثنیات مردم برای دستگاه های مسئول به ویژه منابع طبیعی و دستگاه قضائی را یکی از مزیت های اجرای این طرح دانست و یادآور شد: از آنجائی که در این طرح مشخصه های اراضی همچون اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده و در بانک کاداستر سازمان ثبت بارگذاری می شود از همین رو اشخاص حقیقی و حقوقی نمی توانند سند مالکیت معارضی را دریافت کنند که این اقدام خود دفاع از انفال و حقوق دولت را در پی دارد.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی گامی مهم در تثبیت و حاکمیت دولت بر این اراضی و پیشگیری از وقوع زمین خواری محسوب شده که در راستای تثبیت مالکیت دولت بر روی عرصه های ملی اجرای این طرح جزو سیاست های راهبردی و مهم مجموعه منابع طبیعی قلمداد می شود که امیدواریم با حمایت و تأمین اعتبارات لازم اجرای این طرح از سرعت بیشتری برخوردار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار