رییس اداره کل بیمه سلامت استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ، رییس اداره کل بیمه سلامت استان سمنان ، با اشاره به طرح ارجاع و پزشک خانواده گفت: اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند تامین بودجه و اعتبارات مکفی و تعیین و فراهم آوردن موسسات طرف قرداد است. با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات خانواده ها حل خواهد شد و روند درمان بسیاری از بیماری ها سریعتر خواهد بود.
کد خبر: ۶۶۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 16 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ،رییس اداره کل بیمه سلامت استان سمنان  با اشاره به طرح ارجاع و پزشک خانواده  گفت: اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند تامین بودجه و اعتبارات مکفی و تعیین و فراهم آوردن موسسات طرف قرداد است.
با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات خانواده ها حل خواهد شد و روند درمان بسیاری از بیماری ها سریعتر خواهد بود.
 
رضا ممتحن تصریح کرد: با اجرای طرح جایگزینی کد های ملی به جای شماره بیمه، دوگانگی های بیمه ای ازبین خواهد رفت.
با اجرای این طرح داروی خارج از چارچوب از طرف هیچ پزشکی نوشته نخواهد شد زیرا ارتباط مالی پزشک و بیمار قطع میگردد.
  
وی افزود: ۱۰۸ میلیارد تومان در سال ۹۶ هزینه بیمه پرداخت گردیده است. در سال های گذشته روند تعیین بودجه بر اساس عملکرد بوده است اما امسال با بودجه بندی مراکز مختلف در ابتدای سال بسیاری از تجویز های غیر ضروری دارو ها کم شده است و دقت بیشتری برای تجویز دارو به کار گرفته میشود.
 
رییس اداره کل بیمه سلامت استان سمنان ، در پایان گفت: آمار مصرف دارو های غیر ضروری در استان بالاست که با فرهنگ سازی مناسب میتوان از بروز برخی بیماری ها و نارسایی ها که عوارض مصرف دارو ها هستند جلوگیری کرد و در عین حال بسیاری از هزینه ها را کاهش داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار