کد خبر: ۶۶۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 17 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از برداشت ۲۴۰ کیلوگرم کتیرا از سطح مراتع این شهرستان در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد.
علی‌اکبر عباسی راد ضمن اشاره به برداشت ۲۴۰ کیلوگرم کتیرا از اراضی طبیعی دامغان و بابیان اینکه محصولات فرعی مراتع در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی و بهره‌برداری اصولی از مراتع برداشت می‌شوند، بیان کرد: بهره‌برداری از گیاه دارویی، صنعتی کتیرا پس از آموزش‌های لازم به افراد بومی، جوان و ماهر منطقه واگذارشده تا هم در راستای اشتغال‌زایی اقدامات خوبی صورت گرفته شود و هم در تربیت نیروی کار ماهر موفقیت‌هایی را به دست آوریم.
وی افزود: برداشت این گیاه استراتژیک با نظارت کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان در قالب انعقاد قرارداد با افراد واجد شرایط در سطح ۲۶۰ هکتار اراضی و مراتع تویه دروار در شمال غربی دامغان انجام پذیرفته است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: با توجه به تنوع گونه‌های گیاهی موجود در سطح مراتع شهرستان که از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع تجدیدشونده محسوب می‌شوند، می‌بایست بهره‌برداری صحیح توأم با عملیات اصلاح و احیا در مراتع در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در حفاظت از آب‌وخاک و تأمین نیازمندی‌ها درزمینهٔ مواد پروتئینی، صنعتی، دارویی و ... نقش خوبی را ایفا کنیم.
عباسی راد بابیان اینکه دامغان دارای یک‌میلیون و ۵۴۴ هزار هکتار وسعت است، بیان کرد: یک‌میلیون و ۴۸۵ هزار هکتار از وسعت شهرستان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل و یک هزار و ۴۵ بهره بردار با ظرفیت ۱۴۴ هزار و ۲۵۶ واحد دامی از سطح مراتع شهرستان استفاده می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار