مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت دانه روغنی کنجد، نیمه دوم مهرماه جاری از سطح ۸۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده که تا آخر آبان ادامه دارد و پیش بینی می شود یک هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت و به بازار مصرف داخلی عرضه شود.
کد خبر: ۶۶۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 18 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: بستان اسلامی،بیان داشت: امسال کشت این محصول به سبب تداوم خشکسالی نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافت.

وی افزود: میانگین تولید این محصول در این شهرستان در هر هکتار، یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم است و ۹۰ درصد عملیات کشت با استفاده از شیوه نوین آبیاری و بی خاک ورزی انجام شده است.

او بیان کرد: دانه روغنی کنجد تولید شده در شهرستان خنج افزون بر تامین نیاز استان فارس به استان‌های یزد، اصفهان و هرمزگان نیز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج ادامه داد: کنجد یک محصول گرمسیری است و در مقایسه با سایر محصولات زراعی به آب کمتری نیاز دارد و برای جایگزین کردن محصولات زراعی که به آب بیشتری نیاز دارند، کنجد بهترین محصول است.

دانه روغنی کنجد در تهیه ارده (شیره کنجد)، شیرینی و تهیه روغن کنجد مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه روغنی دارای مزایایی از جمله کاهنده کلسترول خون، فشار خون بالا است و همچنین محافظ خوبی برای سلول های کبدی به شمار می آید.

 

برچسب ها: 1200تن ، کنجد ، برداشت ، خنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار