جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ؛
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: کسانی که بدون مدارک قانونی وارد مرز می‌شوند باید به شهرهای خود باز گشته و مدارک خود را تکمیل کنند.
کد خبر: ۶۶۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 18 October 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  سردار محسن فتحی زاده در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: تمامی زائرانی که به زیارت اربعین مشرف می ‌شوند باید مدارک قانونی خود را به همراه داشته باشند چرا که مطابق تفاهم‌ نامه‌ای که با کشور عراق بسته شده بدون مدارک قانونی امکان خروج از مرز مهران و سایر مرزهای کشور وجود ندارد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد: زائران سفر خود به عتبات عالیات را به روزهای پایانی و نزدیک اربعین موکول نکنند و ظرفیت پذیرش گیت های عراق را نیز در نظر بگیرند.

سردار فتحی زاده در خصوص مشکلات کامیون داران در مرز مهران نیز گفت: با رایزنی های صورت گرفته با طرف عراقی مقرر شد که کامیون های تجاری مستقر در مرز به داخل خاک عراق وارد شوند و اکنون تعدادی از این وسایل نقلیه تجاری به خاک عراق وارد شده اند و مابقی کامیون ها نیز در طی روزهای آینده به آن سوی مرز عراق هدایت می شوند.

وی اضافه کرد: وزیر کشور عراق به نیابت پیگیر مشکل کامیون های حامل بار خواهد بود که با سرعت بیشتری کامیون های حامل موکب ها و تجاری از مرز خارج شوند.

به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

در شرایط عادی روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار