رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس گفت :۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۶۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 20 October 2018

 محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت : با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته است گفت: طراحی و مدیریت پروژه‌های آبخیزداری به منظور حفاظت و ارتقای منابع زیستی و توجه خاص به منابع آب و خاک بسیار مهم است.

تابش افزود: بدلیل برخی سوء رفتار‌ها و مدیریت‌های ناصحیح، شاهد تخریب منابع طبیعی و محیط زیست در سطح کشور هستیم.

وی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث بند خاکی آبخوان عقدا گفت: ایجاد فشار خارج از توان طبیعت، باعث به بار آمدن فجایع زیست محیطی در سطح جهان شده که زندگی انسان را تحت شعاع قرار داده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس ادامه داد: همه این نامهربانی‌ها با طبیعت، در کنار خشکسالی‌ها و تغییر اقلیم، باعث ایجاد فشار مضاعف بر طبیعت شده که می‌طلبد تا به مسائل زیست محیطی با نگاه علمی و کلان نگریسته شود و در عین حال به پیوست زیست محیطی برای اجرای طرح‌ها و پروژه ها، توجه کاملی شود.

وی با تاکید بر افزایش آگاهی‌های مردم در زمینه طبیعت و اقلیم گفت: در ده سال اخیر میزان بارندگی نسبت به متوسط بلند مدت، ۱۱ درصد کاهش یافته است و به تبع آن حجم جریان آب سطحی نیز ۴۴ درصد کاهش داشته است.

نماینده مردم اردکان با تاکید بر انجام کار کارشناسی در اجرای پروژه‌ها گفت: با توجه به شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک ایران، افزایش روز افزون جمعیت، منابع محدود و مشکلاتی همچون فرسایش و ..، اقدامات آبخیزداری در کشور ضرورت دارد.

گفتنی است عملیات اجرایی پروژه احداث بند خاکی آبخوان عقدا به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های استان یزد، با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال با حضور نماینده مردم اردکان در عقدا آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار