مدیرکل اجتماعی استانداری یزد تأکید کرد:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به ضرورت جذب مشارکت سمن های فعال در حوزه اجتماعی برای توسعه بیش از پیش استان گفت: حمایت سازمان‌ها برای برنامه‌سازی و اجرای برنامه‌های محله‌ای ضروری است.
کد خبر: ۶۶۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 20 October 2018

«فخرالسادات خامسی هامانه» در نخستین جلسه کارگاه مدیریت نیروی انسانی داوطلب که با حضور سمن‌های فعال شهرستان اردکان برگزار شد، شهرستان اردکان را یکی از قوی‌ترین شهرستان‌ها از نظر کمی و کیفی در بخش سازمان‌های مردم نهاد دانست.

وی افزود: شهرستان اردکان به طور خاص پتانسیل‌هایی دارد که همت سازمان‌های مردم نهاد را برای ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی این شهرستان می‌طلبد؛ چراکه سمن‌ها از دل مردم و مورد پذیرش مردم محلی هستند و در این زمینه عملکرد گنجایش‌های خوبی دارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: برخی واقعیت‌ها در جامعۀ امروز وجود دارد که مردم نیز آنها را می‌بینند برای مثال مشکلات اقتصادی، اشتغال و دغدغه‌های اجتماعی که هیچ نهاد، ارگان یا دستگاهی نمی‌تواند به اندازه سمن‌ها در زمینۀ ایفای نقش تسهیل‌گری نقش‌آفرین باشد.

خامسی هامانه تصریح کرد: دولت به سازمان‌های مردم نهاد روی آورده است و به افزایش کمی و کیفی سمن‌ها تأکید دارد چراکه معتقد است که سمن‌ها به ویژه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری می‌توانند داشته باشند.

وی استقبال مردمی ضعیف را یکی از دغدغه‌های موجود دانست و بیان کرد: شاید مردم نمی‌دانند چگونه می‌توانند در قالب یک تشکل رسمی هم مطالبات مردمی را مطالبه کنند و هم برنامه‌های مدنظر برای پیشرفت و ارتقای وضع موجود را انجام دهند که برای اطلاع‌رسانی در این خصوص دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همۀ تلاش خود را به‌کار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: این دفتر اعلام آمادگی می‌کند و فرمانداری و بخشداری نیز حمایت خود را اعلام کرده‌اند؛ از این رو، ما به دنبال سمن‌های پا به کار هستیم تا برنامه‌سنجی کرده و با اعلام برنامه‌های هدفمند ما را در ارتقای اجتماعی و فرهنگی مناطق استان یاری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار