این روزها همان اقدامات کنترلی سالهای پیش و افزایش فشار ها بر شهروندان مهرانی را شاهدیم ،این یعنی وضعیت دراین شهر چندان تغییری نکرده است . نیروهای کنترل عبور ومرور و یگانهای انتظامی ّباز هم با نیو جرسی و قالبهای بتنی خیابانها وکوچه های شهر را مسدود کرده وراه را بر شهروندان این شهر بسته اند.
کد خبر: ۶۷۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ 20 October 2018

تابناک ایلام ::استان ایلام ومسئولین استان به تجربه نیم دهه مشارکت مستقیم در برگزاری کنگره اربعین نزدیک می شوند ،چرا که نام مهران وایلام با اربعین وکربلا و پیاده روی عظیم اربعین عجین شده است . استان کوچک صد درصد شیعه ای در مسیر کوتاهترین ،امن ترین وسهل ترین راه برای  رسیدن به عتبات عالیات وکنگره بزرگ  اربعین حسینی قرار دارد.

با بررسی اجمالی وضعیت اولین اربعین تاکنون از حیث تجربه برگزاری و زیرساختها ،اقدامات بسیار خوب وموثری در استان ایلام انجام گرفته است ،اماباوجود تلاشهای بی وقفه در تغییروضعیت ها ، بازهم میگوییم در قیاس با استانهای همجوار نظیر خوزستان ،ما نتوانسته ایم آنچنان باید وشاید از ظرفیت وبهانه اربعین در راستای بهبود وارتقای زیر ساختهای عمرانی استان بهره گیری نماییم. گرچه  فرصت باقیست و همچنان امیدها به بهبود شرایط زنده است.

امروز اربعین آینه تمام نمای ایلام شده است و نام وآوازه ایلام ومهران بیش از پیش بر سر زبانهاست ، استان پرافتخار  ایلام مقصد سفرهای مدیران ارشد کشور است ،حیف نیست این فرصت طلایی از کف رفته و مردم استان نتوانند در کنار برکات معنوی و کسب فیض از میزبانی خیل مشتاقان ابا عبدالله الحسین ،از برکات اقتصادی آن نیز  بهره مند و کاستی ها و ضعف ها را پوشش دهند !؟کسی نمی تواند فردای عالم سیاست وارتباطات بین المللی را پیش بینی کند !

ما براساس رسالتمان ،مقید و مکلف به انتشار واقعیتهاd جامعه هستیم ،در کنار بدیها ،خوبیها را هم باید ببینیم ،ضعف ها وکاستی ها را گوشزد و برای بهبود آنها راهکار ارایه داده ،از سویی تلاشها و نکات قوت را هم باید برجسته کنیم ،لذا انتقاد منصفانه ومصلحانه با پیوست راهکاردرراستای بهبود وضعیت ونه مچ گیری و تضعیف را در دستور کار خودقرار خواهیم داد.

در کنار اینکه باید بگوییم در طول نزدیک به پنج سال تجربه حضور زائرین اربعین در استان ،شرایط بهبود یافته و بخشی از زیر ساختهای عمرانی به بهره برداری رسیده اند ،باید تلاشهای استاندار پیشین ومجموعه مدیریتی استان در دوره قبل را ارج نهاده و قدردان زحمات و دوندگی ها وبرنامه ریزی های استاندارفعلی  ایلام وتیم مدیریتی همراهشان باشیم ،این را هم باید بگوییم در مهران ،بارانداز اصلی زائرین اربعین ،کماکان بخش مهمی از مشکلات هویداست .

اگر واقعا پس از چهار سال کمربندی غربی مهران با وجود اینکه نه درمسیر آن کوه بری و نه خاکبرداری زیادی قرار دارد ،با جدیت پیگیری و امسال به بهره برداری می رسید ،چه ضرورتی به حضور میلیونها زائر در شهر کم ظرفیت وکوچک مهران داشت ؟

این روزها همان اقدامات کنترلی سالهای پیش و افزایش فشار ها بر شهروندان مهرانی را شاهدیم ،این یعنی وضعیت دراین شهر چندان تغییری نکرده است . نیروهای کنترل عبور ومرور و یگانهای انتظامی باز هم با نیو جرسی و قالبهای بتنی خیابانها وکوچه های شهر را مسدود کرده وراه را بر شهروندان این شهر بسته اند.

مردم شهر مهران در کنار میزبانی از زائرین حق دارند به زندگی طبیعی خود ادامه دهند ،دانش اموزان ومعلمینش باید سر وقت در کلاس حضور یابند،کارمندان وکارگران باید سر ساعت در محل کار حاضر شوند ،زنان خانه دار باید ملزومات ونیازهای خانه را تامین کنند ،اما با این وضعیت حاکم برشهر ،راه برای آنان دشوار نشده است ؟!

اگر واقعا وضعیت اورژانسی برای بیماری پیش آمد باید چکار کنند ؟! خانواده ها با وجود این شلوغی وازدحام چگونه نونهالان خود رابه دست این امواج خروشان بسپارند؟!آیا این همین ازدحام وترافیک و قفل شدن شهر ،تعطیلی بلاواسطه شهر را رقم نزده است

بله ،اگر فرماندار این شهرستانو مدیران عمرانی همراهش ،به جای عکس گرفتن در فلان مدرسه و فلان نانوایی و ...به جای دور نمودن ورنجش خاطر مدیران شهرستان و ایجاد شکاف در بین خادمین اربعین این شهرستان ،همتشان را مضاعف وبر تکمیل کنار گذر شهر  متمرکز می شدند،الان وضعیت به گونه دیگر رقم می خورد و مردم شهر در کنار ضیافت بزرگ ترتیب داده شده برای میهمانان عزیزشان ،به راحتی و درد سر کمتری به رتق وفتق امور خانواده اشان می پرداختند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار