تیم فوتبال سپاهان اصفهان مقابل نساجی مازندارن مزد تلاش و جتگندگی تا آخرین لحظاتش را گرفت و با کسب ۳ امتیاز شیرین، به روند موفقیت‌های خود ادامه داد.
کد خبر: ۶۷۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 20 October 2018

به گزارش تابناک : روز دوم از هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، روز گذشته با برگزاری 6 دیدار به پایان رسید که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان با نتیجه 3 بر 2 نساجی مازندران را شکست داد.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در یک جدال سخت و نفس‌گیر و با یک پنالتی جنجال برانگیز در واپسین لحظات بازی، موفق شد نساجی مازندران را شکست داده و با کسب 3 امتیاز این دیدار، 19 امتیازی شده و همچنان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پدیده صدرنشین باقی بماند.

سپاهان و نساجی در حالی به مصاف هم رفتند که با توجه به تقابل قبلی‌شان در جام حذفی، شناخت کاملی از هم داشته و به خوبی با نقاط ضعف و قوت یکدیگر آشنا بودند. همین شناخت دقیق موجب شد که این دیدار نیز همانند رقابت قبلی 2 تیم در جام حذفی، تبدیل به بازی سخت و نفس‌گیری به خصوص برای سپاهان شده و شاگردان قلعه‌نویی با زحمت بسیار موفق به کسب نتیجه شوند.

سپاهان در این دیدار نمایش قابل قبول و نسبتاً خوبی را ارائه داد. تیم امیر قلعه‌نویی اگرچه در چند بازی اخیر نتوانسته است نمایش‌های جذاب و تماشایی هفته‌های ابتدایی لیگ را ارائه کند، اما در نتیجه‌گیری بسیار موفق‌تر از آن زمان عمل کرده است.

سپاهان در این بازی همانند دیدارهای قبلی، در فاز هجومی عملکرد خوبی داشت. زردپوشان اصفهانی اگرچه در این دیدار موقعیت‌های گلزنی کمتری نسبت به بازی‌های قبلی خود به وجود آوردند، اما مهاجمان این تیم از فرصت‌های به دست آمده نهایت بهره را بردند تا نشان دهند به درستی صاحب عنوان بهترین خط حمله لیگ هستند.

در فاز دفاعی اما سپاهان عملکرد چندان مناسبی نداشته و همچنان با مشکلاتی رو به رو است. مدافعان سپاهان در طول بازی بارها با اشتباهات فاحش خود موقعیت‌های گلزنی خوبی را در اختیار بازیکنان نساجی قرار داده و با جایگیری اشتباه و دفع توپ ناقص، روی هر 2 گل خورده سپاهان تأثیرگذار بودند.

برگ برنده سپاهان در طول فصل جاری را می‌توان میل به پیروزی و جنگیدن تا واپسین ثانیه‌ها دانست؛ اتفاقی که در تیم‌های قبلی قلعه‌نویی نیز به چشم می‌خورد.

در آن سو، تیم نساجی نیز بازی خوبی را به نمایش گذاشته و عملکرد مثبتی داشت. شاگردان نکونام، با استفاده از شناخت خوبی که از سبک بازی سپاهان داشتند، بارها روی دروازه این تیم خطرساز شده و در نهایت 2 گل نیز به ثمر رساندند. بازیکنان نساجی در فاز دفاعی نیز تلاش می‌کردند تا با بستن راه‌های نفوذ سپاهان در جناحین، از خلق موقعیت توسط شاگردان قلعه‌نویی جلوگیری کنند، اما در عمل موفق نشده و در نهایت نتیجه را واگذار کردند.

در نیمه نخست این دیدار بازیکنان نساجی بازی را بهتر آغاز کرده و دست به حملات پراکنده‌ای روی دروازه سپاهان زدند و خیلی زود نیز به گل رسیدند. در دقیقه 10 بازی رحمان جعفری فرار سریعی از بین مدافعان سپاهان داشت و از زاویه بسته شوت‌زنی کرد که توپ را نیازمند برگشت داد و در ادامه مجدداً توپ به جعفری رسید ولی این بار شوت او در برخورد با شفیعی ریباند شد تا در نهایت سجاد آشوری با شوت زمینی پای چپ دروازه سپاهان را باز کند.

در آن سو، بازیکنان سپاهان بعد از دریافت گل به حملات خود شدت داده و بلافاصله نتیجه را به تساوی کشاندند. در دقیقه 15 بازی مهرداد محمدی در سمت راست محوطه جریمه نساجی صاحب توپ شد و بدون مکث ارسال کوتاهی با پای راست داشت که سانتر او را کی‌روش استنلی با ضربه سر تبدیل به گل کرد تا بازی مساوی شود. سپاهانی‌ها بعد از گل تساوی به حملات خود ادامه داده و به دنبال رسیدن به گل دوم بودند. شاگردان قلعه‌نویی موقعیت‌های گلزنی خوبی را خلق کردند که هیچ کدام حاصلی در بر نداشت. قرمزپوشان نساجی که تحت فشار حملات سپاهانی‌ها بودند تلاش می‌کردند تا با ضد حملات سریع و برنده به گل برسند، اما تلاش آنها حاصلی نداشته و در نهایت بازی در این نیمه با تساوی 2 تیم خاتمه یافت.

نیمه دوم این بازی با درگیری‌های 2 تیم در میانه میدان و تلاش بر سر مالکیت توپ آغاز شد. بعد از گذشت 10 دقیقه نخست این نیمه، سپاهانی‌ها کنترل بازی را در دست گرفته و حملاتی را روی دروازه نساجی ترتیب دادند که نتیجه‌ای در بر نداشت. شاگردان نکونام نیز تلاش می‌کردند تا با بستن راه‌های نفوذ سپاهانی‌ها و پرس شدید شاگردان قلعه‌نویی، کنترل بازی را در دست گرفته و در ضد حملات به گل برسند. بازی از دقیقه 70 به بعد کم کم آرام شده و بیشتر در میانه میدان طی شد. در 10 دقیقه پایانی بازی بار دیگر سرعت گرفته و حملات سپاهان در نهایت نتیجه داد. در دقیقه 83 اشتباه سید محمد میری در دفع توپ موجب شد تا توپ به سعید آقایی برسد تا ارسال این بازیکن تعویضی سپاهان را سجاد شهباززاده بالاتر از مدافعان نساجی تبدیل به گل کند.

بازیکنان نساجی که قصد نداشتند بازنده از زمین خارج شوند، بعد از دریافت گل دست به حملات بی‌مهابایی زده و در نهایت به گل نیز رسیدند. در دقیقه 90+2 محمدمهدی نظری بعد از دریافت پاس علی شجاعی، شوت بغل پا زد که نیازمند دفع ناقصی روی ضربه او داشت تا در ریباند فرشاد فرجی دروازه سپاهان را برای دومین بار باز کند و بازی را به تساوی بکشاند. سپاهانی‌ها بعد از دریافت گل تساوی عقب نکشیده و روی یک حمله سریع صاحب ضربه پنالتی شدند. در دقیقه 90+6 پنالتی اعلام شده به سود سپاهان را کی‌روش استنلی به سمت راست دروازه نساجی زد تا سومین گل طلایی‌پوشان در لحظات آخر به ثمر برسد.

قلعه‌نویی:کم کم داریم شبیه سپاهان واقعی می‌شویم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان از عملکرد تیمش در دیدار مقابل نساجی ابراز رضایت کرد و گفت که زردپوشان کم کم دارند شبیه سپاهان واقعی می‌شوند.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد پیروزی تیمش مقابل نساجی مازندران اظهار داشت: در مجموع بازی بسیار خوبی بود. به تیم نساجی و نکونام تبریک می‌گویم. نکونام با بضاعتی که دارد تیم تاکتیکی و بابرنامه‌ای ساخته است. هدف‌های ما با تیم حریف فرق می‌کرد. آنها آمده بودند با لایه‌های دفاعی و ضدحمله به گل برسند که به گل اول هم رسیدند.

وی افزود: از یک منظر خوشحالم که این نگرش به سپاهان بازگشته و تیم پس از دریافت گل برای پیروزی تلاش می‌کند. تیم ما کم کم دارد شبیه سپاهان واقعی می‌شود، اما این نکته هم وجود دارد که ما دو فرصت به حریف دادیم که هر دو موقعیت هم تبدیل به گل شد. ضمن اینکه فکر می‌کنم روی تک به تکی که نصیب بازیکن نساجی شد، مهاجم این تیم حداقل پنج متر در آفساید بود، اما خدا را شکر دروازه‌بان ما آن را مهار کرد. در کل باید به لیگ بابت این بازی تبریک گفت، این بازی پنج گل داشت و موقعیت‌های زیادی هم روی دروازه‌ها ایجاد شد.

سرمربی تیم سپاهان در ادامه با اشاره به دیدار دو تیم سپاهان و نساجی در جام حذفی گفت:‌ بچه‌های ما در آن مسابقه استرس داشتند. شاید اگر ما گل اول را در آن دیدار می‌زدیم شرایط فرق می‌کرد. این بازی چون در لیگ بود بچه‌ها در آرامش بودند و شرایط فرق می‌کرد. ما تغییر سیستم‌های زیادی در جریان مسابقه دادیم و خوشحالم با این تغییرات به گل هم رسیدیم. واقعاً مقابل این تیم‌ها بازی کردن بسیار سخت است، اما ما توانستیم با تمام این شرایط دو گل بزنیم و خیلی بابت این موضوع به تیم‌مان امیدواریم.

قلعه‌نویی درباره عملکرد خوب کی‌روش استنلی و همچنین عملکرد ضعیف برخی از بازیکنان سپاهان گفت: ما در تیم‌مان یک بازیکن به نام سپاهان داریم. بله همه زحمت می‌کشند، اما کیفیت‌ها فرق می‌کند. ما باید اجازه بدهیم استراحت کنیم و ریکاوری شویم، بعد از آن جی‌پی‌اس و فیلم بازی را ببینیم و همه موارد را بررسی کنیم. از شما هم دعوت می‌کنیم بیایید و ببینید ما تک به تک بازیکنان و دوندگی آنها را بررسی می‌کنیم و سپس برای بازیکنانی که خیلی اشتباه داشته‌اند به صورت خصوصی ارسال می‌کنیم. حتماً شما درست می‌گویید، روی اینکه دو گل خوردیم قطعاً اشتباه داشته‌ایم و باید بررسی شود.

مهدی هاشمی‌نسب: دنبال برد بودیم و فرصت کافی برای شکست سپاهان داشتیم

مربی تیم فوتبال نساجی قائمشهر تأکید کرد‌ این تیم در دیدار مقابل سپاهان به دنبال کسب سه امتیاز بوده است.

سیدمهدی هاشمی‌نسب پس از شکست 3 بر 2 تیمش مقابل سپاهان اظهار داشت: بازی خوبی بود و دو تیم از هم شناخت داشتند به واسطه بازی اخیرشان در جام حذفی. متأسفانه ما امروز از جاهایی گل خوردیم که روی آنها تأکید داشتیم. دو هفته روی نقاط قوت و ضعف سپاهان کار و بارها به بازیکنان نکات مهم را گوشزد کرده بودیم، اما امروز دقیقاً از روی همین نکات گل خوردیم.

مربی تیم نساجی مازندران در واکنش به این سؤال که آیا تیمش برای نباختن به اصفهان آمده بود، گفت: نه اتفاقاً ما برای بردن به اینجا آمده بودیم. حتی موقعیت‌های گل زیادی هم داشتیم. متأسفانه بازیکنان ما روی بی‌تجربگی‌شان از موقعیت‌ها استفاده نکرده و بازی را واگذار می‌کنند. ما امروز بازی خوبی ارائه کردیم، اما متأسفانه با وجود تأکیدهای زیادی که روی ارسال‌ها و ضربات سر داشتیم به همین شکل گل خوردیم.

وی یادآور شد: شرایط این بازی با بازی جام حذفی خیلی فرق می‌کرد. ما امروز دنبال این نبودیم که بخواهیم یک امتیاز به دست بیاوریم. حتی فرصت کافی برای شکست سپاهان داشتیم. روی ارسال از کناره‌ها چند موقعیت ایجاد کردیم. یک موقعیت تک‌به‌تک از دست دادیم و یک صحنه مشکوک به پنالتی هم اتفاق افتاد که داور از کنار آن به سادگی گذشت. در حال حاضر هم ناراحتی ما از باخت تیم نیست، بلکه تأکید می‌کنم از این ناراحتیم که گل‌های دریافتی‌مان روی نکاتی بود که آنها را گوشزد کرده بودیم.

هاشمی‌نسب در این باره اضافه کرد: به‌هرحال فوتبال همین است. هر تیمی اشتباه کند مجازات خواهد شد و امروز این اتفاق برای‌مان رخ داد. نمی‌خواهم راجع به داوری صحبت کنم، اما در لحظات پایانی مسابقه داور به سادگی از خطای بازیکنان سپاهان در محوطه جریمه این تیم گذشت.

وی با بیان اینکه نقطه قوت سپاهان خط حمله‌اش است، تصریح کرد: ما خیلی خوب سپاهان را کنترل کرده بودیم و می‌دانستیم که آنها در امر گلزنی روی‌ کی‌روش حساب باز می‌کنند. دیدید که در طول بازی خیلی کم به حریف‌مان موقعیت گل دادیم، اما هر لحظه که غافل شدیم دروازه‌مان باز شد. همان‌طور که گفتم بازیکنان ما کم‌تجربه هستند، اما باز هم باید پیشرفت کنیم که باخت‌های اینچنینی نداشته باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار