سیدحسن نصرالله:
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سخن ترامپ درباره سیطره ایران بر خاورمیانه در مدت 12 دقیقه نشانه عظمت ایران است، ایران که از 40 سال قبل در تحریم است در نظر ترامپ با عظمت است اما کشورهایی که بازارشان به روی آمریکا باز است را ضعیف می داند.
کد خبر: ۶۷۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲ 21 October 2018
 
 
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سخن ترامپ درباره سیطره ایران بر خاورمیانه در مدت 12 دقیقه نشانه عظمت ایران است، ایران که از 40 سال قبل در تحریم است در نظر ترامپ با عظمت است اما کشورهایی که بازارشان به روی آمریکا باز است را ضعیف می داند.
 
 
 
 
گروه خبری تابناک سمنان به نقل از بین الملل-رجانیوز: سید حسن نصرالله؛ دبیرکل حزب الله به مناسبت درگذشت مادر عماد مغنیه دقایقی سخنرانی کرد؛ این سخنرانی به صورت زنده از شبکه العالم  پخش شد.
 
سید حسن نصرالله دبيرکل جنبش حزب الله لبنان اظهار داشت: صحبت های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره توانایی ایران برای سیطره بر منطقه در چند دقیقه، نشان دهنده عظمت ایران در نظر رئیس جمهور آمریکاست.
 
بخشی از این سخنان ترامپ برای ترساندن کشورهای منطقه برای فروش سلاح بیشتر به آنها و گرفتن پول بیشتر از آنهاست اما از سوی دیگر بیانگر دیدگاه ترامپ درباره این کشورهاست که میلیاردها دلار صرف خرید سلاح از آمریکا کرده اند و همچنان به این کار ادامه می دهند. ترامپ با این حرف ها و کارها می خواهد این کشورها را بدوشد و پول های این کشورها را از چنگ آنها خارج کند و سلاح های بیشتری به آنها بفروشد.
 
در واقع ترامپ در مقابل بقای حاکمان این کشورها و ادامه حکومت آنها، از آنها باج می گیرد. این حاکمان به چه کسی تکیه کرده اند؟ به ترامپ که پول های آنها را می گیرد و هر روز به آنها اهانت می کند؟ 
 
سید حسن نصرالله به این کشورها توصیه کرد راهکارها و سیاست های خود را مورد بازنگری قرار دهند و از آنها پرسید؛ وقتی پول های شما تمام شود ترامپ چه کار خواهد کرد؟ 
 
دبیرکل حزب الله لبنان حکام کشورهای حوزه خلیج فارس را به آشتی و همکاری و شنیدن خواسته های ملت های خود و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی آنها دعوت کرد و خطاب به آنها گفت گزینه های خود را مورد بازنگری قرار دهید و از بین اهانت های ترامپ و زندگی با عزت و کرامت یکی را انتخاب کنید.
 
سيدحسن نصرالله گفت: عزم و ثبات و اراده چالش هایی اساسی پیش روی هر جنبش مقاومت یا جامعه ای است که با جنگ روانی روبروست. 
وی افزود گزینه هایی که ما برای ثبات و اراده در مسیر مقاومت در پیش می گیریم گزینه هایی پرهزینه است که عماد مغنیه و برادران و فرزند وی از جمله این هزینه ها هستند و آگاهی دادن درباره این گزینه های پرهزینه بسیار مهم است. این گزینه ها به دادن خون و تقدیم بهترین جوانان نیاز دارد. 
 
سید حسن نصرالله در همین خصوص به سخنان حضرت زینب (س) و تاثیرات آن در طول تاریخ اشاره کرد و خطاب به خانواده های شهدا گفت مسئولیت سنگینی به عهده دارید و در این میان مسئولیت مادران شهدا از همه سنگین تر است. آنها باید راه شهدا و حقانیت آن را برای دیگران تبیین کنند.
 
سوریه هیچ دخالتی در تشکیل دولت لبنان ندارد
دبيرکل حزب الله گفت: قاطعانه تاکید می کنم سوریه هیچ دخالتی در موضوع تشکیل دولت لبنان ندارد و این مسئله را مسئله داخلی لبنان می داند. 
ايشان خواستار تلاش های خالصانه و به دور از تاثیرات خارجی برای تشکیل دولت لبنان شد.
 
خواهان تسريع در تشکيل دولت لبنان هستيم
سيدحسن نصرالله خواستار تسریع در تشکیل دولت لبنان شد و تاکید کرد وزارتخانه ها حتی اگر در چارچوب دولت موقت فعالیت می کنند باید مسئولیت خود را به درستی انجام دهند. 
 
دبيرکل حزب الله لبنان از وزارتخانه ها خواست هر چه سریعتر برای حل مشکلات مردم و مقابله با حوادث بخصوص با فرارسیدن فصل سرما، اقدام کنند.
 
تقدیر سید حسن نصرالله از مادر شهید عماد مغنیه
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم یادبودی که این جنبش برای آمنه محمود سلامه مادر شهید عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان برگزار کرده بود، خاطرنشان کرد: أم عماد فرمانده ای استثنائی برای مقاومت تربیت کرد و شخصیت وی را شکل داد و در تصمیمات سرنوشت سازی که وی اتخاذ می کرد مشارکت داشت.
 
وی بخصوص در سال های اخیر در همه فعالیت های ما مشارکت داشت و این کار را حتی پس از شهادت عماد مغنیه ادامه داد و بیماری و کسالت و سن و سال بالا هم وی را از ادامه این مسیر بازنداشت. وی فعالیت های خود را ادامه راه فرزندان شهیدش می دانست.
 
حسن نصرالله از نقش أم عماد در مقاومت سخن گفت و تاکید کرد وی در فعالیت های موسساتی و سازمان یافته مقاومت نقش مهمی داشت. 
وی تاکید کرد: أم عماد توانست انسان هایی مجاهد و مقاوم و ثابت قدم تربیت کند. ایشان همه فرزندان خود را تقدیم کرد و نه تنها به رضای خداوند راضی بود بلکه به این امر افتخار هم می کرد و بر همین اساس الگویی برای همه ما اعم از زنان و مردان بخصوص مادران و در درجه اول مادران شهداست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار