مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش احداث کانال‌های انتقال آب در استان گفت: از محل اعتبارات استانی و ملی سه هزار و ۱۰۵ کیلومتر کانال انتقال آب با لوله و احداث کانال‌های بتنی انجام شده است.
کد خبر: ۶۷۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 21 October 2018
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حسین شاهینی اظهارداشت: استان سمنان در اقلیم گرم و خشک قرار داشته و از این رو همواره  کاهش اتلاف آب مدنظر کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی بوده است.
وی گفت: تلاش شده است در این راستا انتقال آب از منابع آبی تا مزارع از طریق لوله و یا کانالهای بتنی انجام شود تا میزان هدررفت آب در این بخش کاهش یابد.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی از اقدامات و طرح‌ها و پروژه های بخش کشاورزی در راستای کاهش و بهینه مصرف کردن آب در بخش کشاورزی از سوی این سازمان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های زیربنایی از جمله احداث استخرهای ذخیره آب، اجرای خطوط انتقال آب شامل لوله‌گذاری و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی ، لایروبی ومرمت قنوات به عنوان نخستین گام در راستای کاهش مصرف آب و بهینه سازی آن از سوی سازمان اجرا شده است.
شاهینی از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به عنوان اصلی‌ترین راهکار برای افزایش راندمان آبیاری نام برد و گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری جزء سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی در بخش کشاورزی بوده و در این زمینه اقدامات مؤثری در چند سال اخیر از سوی دولت در زمینه مشارکت با کشاورزان در تأمین هزینه‌های اجرای این طرح صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه دولت توجه و اهتمام جدی برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری با هدف بهینه سازی مصرف آب در اراضی کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری دارد خاطرنشان کرد: از این رو در سال‌های اخیر اعتبارات بلاعوض از محل کمک‌های فنی و اعتباری از طریق صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک‌ها به عنوان کمک هزینه اعطا می‌شود.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات ذکر شده هر ساله مبالغی نیز بر اساس ضوابط و مقررات قانونی به عنوان تسهیلات برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اختیار بهره‌برداران و متقاضیان این بخش قرار می گیرد.
شاهینی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات بسیار مؤثر و چشمگیری در توسعه سامانه‌های نوین ابیاری در سطح استان سمنان انجام شده است تصریح کرد: حدود ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده و از سال ۸۷ تا کنون مبلغ یکهزار و ۲۵۶ میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض اعطا شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار