کد خبر: ۶۷۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 21 October 2018
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در نشستی با حضور گلخانه‌داران استان سمنان و مدیران یکی از شرکت‌های خارجی صاحب تکنولوژی روز احداث گلخانه که در سالن جلسات شهید شاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به کم‌آبی موجود در استان و لزوم مدیریت در مصرف آب و نیز سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش بهره‌وری در تولید؛ توسعه گلخانه‌ها یکی از راهکارهایی است که به تحقق این هدف کمک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای در استان سمنان از سیاست‌های مهم بخش کشاورزی در این استان است؛ از برنامه‌ریزی برای توسعه گلخانه‌های این استان بر اساس سند بهره‌وری آب در بخش کشاورزی استان سمنان خبر داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ورود تکنولوژی‌های روز دنیا می‌تواند کمک زیادی به افزایش تولید و کاهش مصرف آب و بهای تمام شده محصولات تولیدی در گلخانه‌ها شود تصریح کرد: از این رو سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از شرکت‌های معتبر احداث گلخانه برای ورود این تکنوروژی‌های روز به استان سمنان دعوت می‌کند تا سرمایه‌گذاران این بخش با مزایای آن آشنا شوند.
وی ابراز امیدواری کرد تا با استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، این تکنولوژی‌های جدید هرچه زودتر در استان سمنان توسعه یابد.
نماینده شرکت خارجی احداث گلخانه‌ نیز در این نشست با اشاره به اینکه تکنولوژی احداث این نوع گلخانه ها و تجهیزات آن از طریق این شرکت به ۲۵ کشور دنیا در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا صادر می‌شود افزود: افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب و نیز افزایش تنوع محصولات تولیدی در گلخانه‌ها از مزایای استفاده از این نوع تکنولوژی در صنعت گلخانه‌ای است.
مدیر فنی شرکت خارجی (ایتکین) با بیان اینکه بحران آب در همه دنیا وجود دارد عنوان کرد: باید آب از نظر کیفی و کمی برای تولید محصولات کشاورزی مناسب باشد و فناوری‌های روز در این زمینه کمک زیادی می‌کند.
وی با اشاره به مزیت‌های خوب استان سمنان برای توسعه کشت گلخانه‌ای افزود: هوای آفتابی با شدت نور مناسب از جمله این ویژگی‌هاست که در سمنان وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار