معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز طرح سرشماری از زنبورستان‌های این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح ملی سرشماری تا سوم آبان ماه در استان سمنان ادامه
کد خبر: ۶۷۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 22 October 2018
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی اظهارداشت: به علت بارندگی‌های شدید اخیر در اکثر مناطق کشور مدت سرشماری تا تاریخ 97/8/3 تمدید شد.
وی با اشاره به ضرورت انجام طرح سرشماری به برخی از اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: دستیابی به آمار درست و دقیق از تعداد زنبورستان‌های یکی از اهداف اصلی این طرح است و داشتن این آمار در آینده مبنای تمام برنامه‌ریزی‌ها قرار می‌گیرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از زنبورداران خواست تا سازمان جهاد کشاورزی استان را در اجرای این طرح یاری کرده و در مدت اجرای سرشماری از هر گونه جابه‌جایی خودداری کنند.
شاه‌حسینی از به کارگیری کارشناسان خبره در اجرای طرح سرشماری زنبورستان‌های استان سمنان خبر داد و ابراز امیدواری کرد آمارگیری مذکور با کمترین خطا انجام شود.
حدود ۴۸هزار کلنی زنبور عسل در استان سمنان وجود دارد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بر اساس سرشماری سال گذشته ۴۷ هزار و ۹۵۹ کلنی زنبور عسل در این استان وجود دارد که زمینه اشتغال برای ۱۳۵ نفر نیز از این طریق ایجاد شده است.
شاه‌حسینی از فعالیت ۷۵۴ زنبوردار در استان سمنان خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۲۸ تن عسل، ۱۰ تن موم، ۲٫۶ تن بره موم، ۱۲۵ تن گرده و ۲۵ کیلو ژله رویال در استان سمنان تولید شد.
وی با بیان اینکه استان سمنان به دلیل قرارگیری در حاشیه کویر و شرایط اقلیمی طبیعی بسیار خاص زمینه تولید محصولات دامی با کیفیت بالا را دارد اضافه کرد: عسل تولیدی از زنبورستان‌های استان سمنان نیز دارای کیفیت بالایی بوده و می‌توان از این عسل به عنوان یک محصول سالم و نزدیک به ارگانیک نام برد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عسل تولیدی این استان ویژگی‌های لازم برای صادرات را دارد از تشکل‌های زنبورداری استان خواست تا نسبت به نشان سازی و فراهم کردن زمینه صادرات این محصول اقدام کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار