شمار ثبت نام شدگان مازندرانی اربعین امسال تا کنون 5هزار تا بیشتر از پارسال است.
کد خبر: ۶۷۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 22 October 2018

 جانشین رییس ستاد اربعین در مازندران در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به نامنویسی تاکنون 48 هزارو 20 مازندرانی در سامانه سماح و ادامه روند صدور ویزا تا یک روز قبل از اربعین گفت: برای46 هزارو 190 نفر ویزا صادر شد که به نسبت پارسال 11 درصد افزایش دارد.

احمد حسین زادگان با بیان اینکه از 11 موکب برپا شده مازندران برای خدمات رسانی زوار اربعین حسینی، 8 موکب در کربلا،یک مکب در مرز مهران ،موکبی در مسیر نجف -کربلا و یک موکب در سه راهی کوت مستقر شده افزود: خدمات رسانی با امکاناتی نظیر خودروهای آتش نشانی، آمبولانس، کانکس یخچال دار حمل گوشت، تانکر آب، تانکر سوخت، موتور برق و جرثقیل از محل کمک های مردمی و بدون اختصاص بودجه دولتی تامین شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه حدود 102دستگاه کامیونت و تریلی مسئولیت حمل کالا، اسکان و تغذیه در عراق را بر عهده دارند گفت:در صورت بروز هرگونه تصادف و حادثه ای برای زائران در داخل کشور عراق، هلال احمر خدمات می دهد و رسیدگی به حوادث مربوط به داخل کشور تا مرزها نیز به عهده دانشگاه علوم پزشکی است و مسوولیت کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین را نیزصدا و سیما برعهده دارد.

وی با قدردانی از نیرو های امنیتی، انتظامی و سپاه کربلای مازندران، افزود:کنترل قیمت کرایه تمام اتوبوس ها را کمیته حمل و نقل،بررسی پاسپورت ها و همچنین کنترل اتوبوس ها و سلامت رانندگان را کمیته های امنیتی و انتظامی برعهده دارند.

وی از فعالیت حدودهزار نفر در ستاد اربعین مازندران در زمینه ارائه خدمات به زائران کربلای معلی خبر داد و گفت: این تعداد، خدماتی نظیر سلف سرویس غذا و اسکان زائران در مرز خسروی را برعهده دارند.

جانشین ستاد اربعین حسینی در مازندران آمار زائران مازندرانی اربعین پارسال را حدود 43 هزار نفر اعلام وپیش بینی کرد؛ امسال بیش از 50 هزار مازندرانی در این آیین معنوی شرکت کنند.

به گفته حسین زادگان ؛در راستای توجه به ابعاد فرهنگی پیاده روی اربعین نیز برای تهیه و توزیع بروشورها و کتابچه های راهنمای فرهنگی بین زائران اربعین اقدام شده است.

وی باتوصیه به زائران مبنی بر اینکه فریب افراد سودجو و کسانی را برای نهیه گذرنامه جعلی نخورند و گذرنامه خود را فقط از پلیس مهاجرت وامور گذرنامه دریافت و برای دریافت روادید نیز از مبادی رسمی و قانونی اقدام کنند، زیرا امکان تشخیص مدارک جعلی از طریق سامانه های پلیس وجود دارد ، از زائران خواست ؛بروز هرگونه مشکل در داخل کشور و قبل از خروج از مرز را باتماس مرکز فوریت های پلیسی 110 و آن سوی مرز را به کنسولگری یا سفارت جمهوری اسلامی مراجعه و پیگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار