برای نخستین‌بار انتخابات اعضای شورای دانش‌آموزی و شمارش آرای دانش‌آموزان در مدرسه شهید بکایی شیراز به صورت الکترونیک انجام شد.
کد خبر: ۶۷۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 24 October 2018

دبیرستان امین(شهید بکایی) که برنامه‌های مذهبی را زیر نظر حوزه علمیه فارس به اجرا درمی‌آورد انتخابات شورای دانش‌آموزی را برای اولین بار به صورت الکترونیکی برگزار کرد.

 

حجت مفتاح، مدیر این دبیرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این شیوه از برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی که برای اولین بار به شیوه‌ای کاملا متفاوت برگزار شد متناسب با فضای روز جوانان ونسل جدید است، بنابراین همین امر سبب می‌شود که انگیزه مشارکت در انتخابات و روحیه مشارکت جمعی در نوجوانان بالا برود.

وی ادامه داد: امروز در این انتخابات رای دهندگان با وارد کردن کد ملی خودشان در نرم‌افزار مربوطه و انتخاب تصویر یکی از کاندیداها اولین قدم‌ها را برای انتخاب اعضای شورای دانش‌آموزی برداشتند.

 

مفتاح اضافه کرد: سپس رای‌های دانش‌آموزان‌ به کاندیدای موردنظرشان به صورت الکترونیکی توسط نرم‌افزار شمرده شد و نتیجه نهایی آرا توسط هیئت برگزاری اعلام شد. در این انتخابات از میان 24 کاندیدا 9 نفر به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی انتخاب شدند.

وی افزود: هر چند که در سال‌های اخیر این انتخابات روال معمول را در این دبیرستان و دیگر مدارس کشور داشت اما آنچه که امروز روی داد این بود که نسل جوان برای مشارکت در فعالیت‌های جمعی انگیزه‌ زیادی دارد و باید بستر را برای آن‌ها فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار