ورزش‌های هوازی منظم می تواند کودکان مبتلا به اوتیسم را در روابط اجتماعی بهتر یاری دهد.
کد خبر: ۶۷۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 24 October 2018

تابناک فارس به نقل از صدا وسیما: مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس پژوهش‌های محققان، پرداختن به ورزش‌های هوازی و منظم در بهبود شرایط زندگی افراد مبتلا به اوتیسم سبب تمرکز بیشتر و بروز رفتار‌های اجتماعی کامل تری در مبتلایان به این اختلال می شود.
دکتر داوودی افزود: ورزش سبب افزایش آمادگی جسمانی، کسب مهارت، موفقیت، اعتماد به نفس و روابط اجتماعی بهتر در کودکان اوتیسم می‌شود.
این متخصص ، ورزش‌های منظم را باعث بهبود رشد در کودکان اعلام کرد و افزود: فعالیت فیزیکی باعث کاهش گلوکز و در نتیجه ترشح هورمون رشد می‌شود و از طرف دیگر باعث منظم شدن و افزایش خواب و تغذیه کودک شده و این عوامل برای رشد کودکان ضروری است.

کمک به کودکان اوتیسمی با ورزش‌های هوازی
دکتر داوودی ادامه داد: فعالیت‌های منظم باعث افزایش تراکم استخوانی و کاهش احتمال بروز پوکی استخوان و درد‌های مفاصل در بزرگسالی می‌شود، اما برای ورزش باید با متخصصان طب فیزیکی و ورزش مشورت کرد، زیرا گاهی انتخاب نادرست در ورزش، مضرات جبران ناپذیری را در کودکان به همراه دارد.
وی افزود: مربیان تربیت بدنی، با بردباری و ارتباط با پدر و مادر این کودکان بهتر درک خواهند کرد که چگونه به این کودکان، شنا، موج سواری یا شرکت در دو میدانی یا هنر‌های رزمی را آموزش دهند.
دکتر محسن داوودی افزود: خانواده‌ها می‌توانند بر اساس علاقه مندی‌های کودک خود، یک ورزش را انتخاب و فرزندشان را به انجام آن تشویق کنند.
این متخصص فیزیولوژی قلبی و تنفسی ادامه داد: بیماری اوتیسم یک بیماری نوروبیولوژیکی و اختلال تکاملی است که باعث می‌شود مغز نتواند در زمینه رفتار‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی و حرکتی به درستی عمل کند.

برچسب ها: اوتیسم ، هوازی ، ورزش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار