مدیرکل کمیته امداد استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ، نخستین کانون خیران کارآفرین و اشتغال باهدف بهره‌گیری از ظرفیت خیران و تجربه کارآفرینان در استان سمنان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۶۷۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 24 October 2018
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه این کانون باهدف بهره‌گیری از ظرفیت خیران، تجربه کارآفرینان برای افزایش فرصت‌های شغلی مددجویان و افراد جویای شغل است افزود: تاکنون یازده خیر در قالب هیئت امناء آمادگی خود را برای عضویت در این کانون اعلام کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه این کانون در چارچوب نظام جذب خیرین و کارآفرین طراحی‌شده است بیان کرد: کارآفرینان به‌عنوان نخبگان حوزه کسب‌وکار محسوب می‌شوند.
سید جواد رضوی با اشاره به اینکه کارآفرینان عرصه اشتغال از نیاز بازار، خدمات و کالا آگاهی لازم و تجربه کافی را دارند افزود: کارآفرینان می‌توانند راهنما و الگوی مناسبی برای مددجویان جویای شغل باشند.
وی این کانون را مرجعی برای ارتباط با کارآفرینان و خیران برشمرد و گفت: اولویت این کانون ایجاد اشتغال برای دو دهک اول جامعه است.
سید جواد رضوی وظایف این کانون را در دو حوزه مهارت‌آموزی شغلی به مددجویان بر اساس تناسب و نیاز بازار، ساماندهی کسب‌وکار خرد و حذف آموزش‌های که منجر به اشتغال نمی‌شوند برشمرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توانمندی یکی از راه‌های خودکفایی خانوارهای تحت حمایت است.
اختصاص ۷۳ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان سمنان
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه حجم اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان سمنان در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان بوده است یادآور شد: در سال جاری با رشد سه ونیم برابری به ۷۳ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان در سال جاری رسید.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان سمنان در سال جاری بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد و نیازمندان استان سمنان ایجادمی کند افزود: منابع پرداخت تسهیلات از اشتغال روستایی، بند ب تبصره ۱۶، محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و منابع کمیته امداد است.
سید جواد رضوی بیان کرد: از مجموع اعتبارات اشتغال در سال جاری ۵۲ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال روستایی و ۲۱ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال غیر روستایی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار