با تشکیل کارگروه مرکزی رفع تداخلات اراضی کشور، صدور سند تک برگی زمین‌های کشاورزی شتاب می‌گیرد.
کد خبر: ۶۷۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 25 October 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور در کارگروه مرکزی رفع تداخلات کشور در شیراز گفت: این کارگروه متشکل از رییس سازمان امور اراضی، معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزرات اقتصاد و دارایی، معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها و دفتر حقوقی وزرات جهاد کشاورزی تشکیل شده و پس از رفع تداخل به اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی و صدور سند تک برگ برای توسعه بخش کشاورزی و اخذ تسهیلات بانکی می‌پردازد.

وی افزود: فارس یکی از استان‌های پیشرو، در اجرای قانون حدنگاری یا تهیه نقشه‌های کاداستر اراضی کشاورزی در کشور است.

اورنگی ادامه داد: استان فارس به عنوان میزبان استان‌های همجوار انتخاب شده و باحضور همه اعضای کارگروه استانی تشکیل جلسه داده است.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از پلاک‌های شناسایی شده دارای تداخل در کشور در دستور کار این کارگروه و کمیسیون‌های استانی قرار گرفته است.

به گفته وی با بررسی‌های صورت گرفته در این کارگروه ضمن تثبیت اراضی ملی و دولتی، ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی، به مستثنیات کشاورزان افزوده شده است.

کارگروه مرکزی رفع تداخلات کشور با حضور اعضای کمیسیون رفع تداخلات استان‌های فارس، اصفهان، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد و چهار محال وبختیاری در شیراز برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار