کد خبر: ۶۷۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 27 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ، دو تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان از سوی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  به عنوان اعضای حقیقی کمیسیون تخصصی انرژی شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری انتخاب شدند .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر فرشاد ورامینیان استاد دانشکده مهندسی شیمی و دکتر محمد صادق ولی پور، رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و دانشیار مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی) اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان هستند که به عضویت این کمیسیون در آمده اند .
 دکتر ولی پور رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان گفت : کمیسیون انرژی یکی از کمیسیون های ده گانه شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری است  که انتخاب حوزه های راهبردی و استخراج طرح های کلان ملی ، ساماندهی فرایندها و نظارت بر هزینه کرد بودجه تحقیقاتی دستگاه های اجرایی در حوزه تخصصی انرژی از وظایف آن است .
به گفته دکتر ولی پور ؛  بازنگری در اولویت های پژوهشی و فناوری و طرح های کلان کمیسیون بر اساس سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی و پایش و ارزیابی فناورانه حوزه ی انرژی کشور بر مبنای فناوری های راهبردی ، تهیه و تدوین اولویت های پژوهشی و فناوری حوزه های انرژی کشور بر اساس برنامه  پنج ساله کشور و تدوین سند راهبردی علم ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان انرژی از دیگر وظایف این کمیسیون است .
یاد آور می شود ؛ کمیسیون تخصصی انرژی شورای عالی عتف شامل 9 عضو حقوقی از وارتخانه های نیرو ، نفت ، راه و شهر سازی ، صنعت ، معدن و تجارت ، علوم ،  سازمان انرژی اتمی ، مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری ، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد است و 12 الی 15 عضو حقیقی هم از صاحبنظران و متخصصان این حوزه از دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی انتخاب و منصوب می شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار