مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان :
به گزارش تابناک سمنان ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از برگزاری همایش آموزشی ترویجی مدیریت به‌هنگام باغات پسته دراین شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 28 October 2018
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محسن طباطبائیان در ائین برگزاری این همایش آموزشی و ترویجی با اشاره به میزان سطح باغات زیر کشت پسته اظهار داشت: در شهرستان دامغان ۱۵ هزار هکتار باغ پسته وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از این باغات مثمر است افزود: امسال حدود تولید ۴۰۰ تن پسته خشک در استان تولید شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان درباره روش‌های نوین آبیاری در باغات این شهرستان نیز گفت: پنج هزار هکتار از باغات این شهرستان به صورت کم فشار و تحت فشار ابیاری می‌شود.
عضو هیئت علمی پژوهشکده پسته ایران نیز در این همایش درباره مدیریت پس از برداشت با تاکید بر حفظ جوانه‌های سال بعد گفت: فصل پاییز مناسب ترین زمان بررسی تغییرات شوری خاک بوده و معمولاً در فصل رشد تبخیر و تعرق زیاد است و تجمع نمک در منطقه ریشه صورت می گیرد از این رو آبیاری اضافی برای کنترل نمک‌های تجمع یافته در فصل خواب ضروری است.
حسین حکم‌آبادی گفت: در مورد باغات پسته نخستین قدم در فصل پاییز محلول پاشی باغ‌ها با عناصری انجام شود که در استحکام و پایداری و زنده ماندن جوانه های سال بعد مؤثر باشند.
وی در مورد بهداشت باغات این شهرستان با هدف کاهش آفات زمستان گذران( زنبور مغزخوار پسته) و جمع آوری و سوزندان پسته‌های آلوده هشدار داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان این همایش با حضور ۱۵۰ نفر از بهره‌برداران و اعضای سایت ملی پسته برگزار شد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار