رئیس هیات تکواندو:
رئیس هیات تکواندوی قم گفت: تحول درتکواندوی این استان ازابتدای سال 94 آغاز و با میانگین رشد 150درصدی تمام شاخص های حرفه ای در چهار سال گذشته، درمسیر تاریخ سازی است.
کد خبر: ۶۷۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 29 October 2018

به گزارش تابناک قم، محمد جمشیدی با اشاره به عملکرد مقایسه ای شاخص های حرفه ای ورزش قم در سال 96 نسبت به سال 93 افزود: تعداد مربیان آقا 100 درصد، مربیان خانم 150 درصد، ورزشکاران 200 درصد،باشگاه های تکواندو 250 درصد،مدال کشوری و بین المللی در سال 300 درصد، داوران اعزامی قم به مسابقات کشوری 350 درصد و تعداد تیم های حاضر در لیگ های کشوری 600 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به ارتقای 18 پله ای تکواندوی قم در کشور گفت: با برنامه ریزی انجام شده، تکواندوی این استان از رتبه 24 کشور در سال 93 به رتبه 6 در سال 96 ارتقا یافته است.

رئیس هیات تکواندوی قم ادامه داد: کسب نخستین قهرمانی تکواندو در مسابقات پاراآسیایی مراکش، کسب نخستین قهرمانی جهان در پومسه آقایان و همچنین عناوین مختلف قهرمانی کشور در رده های مختلف سنی آقایان و بانوان از جمله موفقیت های بزرگی است که ورزشکاران استان در سال های اخیر رقم زده اند که نشان از آینده درخشان این رشته ورزشی در این استان دارد.

وی غفلت از آموزش را از جمله دلایل کم رونقی تکواندوی قم در سال های گذشته دانست و گفت: دوره های آموزشی برای مربیان استان از سال 82 تا 93 به مدت 11 سال مورد غفلت قرار گرفته و برگزار نشد، به همین دلیل علاوه بر از بین رفتن انگیزه مربیان شاهد رکود چند ساله در این رشته ورزشی در استان بودیم.

جمشیدی ادامه داد: برگزاری دوره های مربیگری، ورود مربیان با تجربه ملی به استان، میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و اردوهای تیم ملی و همچنین برگزاری مسابقات استانی و باشگاهی از جمله اقدام هایی است که موجب ارتقای سطح کیفی و آمادگی ورزشکاران قم در چند سال گذشته شده است.

وی با بیان اینکه تعداد مدال های کشوری و بین المللی تکواندوکاران استان تا پیش از سال 94 کمتر از انگشتان یک دست بود افزود: با اقدام های انجام شده شاهد رشد تعداد مدال های ملی و بین المللی تکواندوی قم هستیم به گونه که تعداد مدال های ورزشکاران استان در سال های 94 تا96 به ترتیب، 11، 17 و 23 مدال بوده است.

رئیس هیات تکواندوی قم افزایش کمی تعداد ورزشکاران استان در این رشته را از جمله اولویت های این هیات در سال های اخیر دانست و اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم ظرفیت های تکواندوی قم را ارتقا دهیم نیازمند افزایش ورزشکاران فعال در این رشته هستیم که به این منظور تعداد تکواندوکاران فعال قم از 2 هزار و 400 ورزشکار در سال 93 به چهار هزار و 600 ورزشکار در سال 96 افزایش یافته است.

جمشیدی، از توجه به ارتقای سطح داوران قم به عنوان یک ضرورت نام برد و اظهار داشت: تعداد داوران اعزامی از قم به مسابقات ملی از هشت داور در سال 93 به 35 داور در سال 96 ارتقا یافته است که از این تعداد 25 داور آقا و 10 داور خانم هستند.

وی با اشاره به رشد 6 برابری تیم های تکواندوی حاضر در لیگ های کشوری افزود: تعداد تیم های اعزامی قم به لیگ های کشوری از 2 تیم در سال 93 به 12 تیم در رده های مختلف خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جونان و بزرگسالان در سال 96 ارتقا یافته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار