معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر :
به گزارش تابناک سمنان ، معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از اجرایی شدن عملیات اصلاح و احیا (کپه کاری ) در سطح 220 هکتار از مراتع شهرستان مهدیشهر در حوضه آبخیز هیکواز محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 31 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ، معاونت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از اجرایی شدن عملیات اصلاح و احیا (کپه کاری ) در سطح 220 هکتار از مراتع شهرستان مهدیشهر در حوضه آبخیز هیکواز محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.
وی گفت : احیا و اصلاح مراتع ،حفاظت منابع آب و خاک افزایش پوشش گیاهی و علوفه ای ، جلوگیری از فرسایش خاک، ذخیره نزولات جوی ،کمک به تکثیر و ازدیاد گیاه باریجه و اسپرس و غیره از جمله اهداف اجرایی شدن عملیات کپه کاری در این شهرستان می باشد.
ایشان در ادامه با بیان اینکه ریزش نزولات جوی در سال زراعی جاری در سطح شهرستان مطلوب بوده و شرایط برای کاشت پاییزه گیاهان مرتعی مناسب و محیا می باشد.
وی در ادامه افزود: در این طرح از بذر گیاه اسپرس،سکاله و باریجه استفاده شده است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوضه آبخیز هیکو اجرا شده است.
مطلق در پایان افزود: این فعالیت اصلاحی در سطح 220 هکتار از مراتع روستای هیکو و در سامانه عرفی و با مشارکت بهره برداران بومی اجرا شده است و روش کپه کاری و بذر کاری روشی موفق برای تجدید حیات پوشش گیاهی مراتع محسوب می گرددکه علاوه بر اشتغال زایی و افزایش تولید گامی موثر در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار