پاییز پُرباران‌ترین فصل در مازندران است، اکنون که بیش از یک ماه از پاییز گذشته هنوز آب‌بندان‌ها و سدهای استان در تب گرما می‌سوزند و بارش‌های پاییزی تنها اندکی از عطش آنان کاسته ولی هنوز نتوانسته آنان را سیراب کند. سدها و سفره‌های زیرزمینی مازندران همچنان تشنه‌اند
کد خبر: ۶۷۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 31 October 2018

خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بارش‌های پاییزی امسال با تأخیر مواجه شد و در نخستین ماه پاییز سه سامانه بارشی آسمان مازندران را تحت تأثیر قرار دارد که از لحاظ توزیع زمانی و مکانی مناسب نبود.

در روزهای نخست مهرماه امسال سامانه بارشی به آسمان مازندران نفوذ پیدا کرد، به‌طوری‌که طی یک شبانه‌روز 300 میلی‌متر بارندگی داشتیم البته در سال‌های گذشته چنین بارش‌هایی را شاهد بودیم ولی باز هم در فصل گرم سال باوجود این بارش‌ها تنش آبی را تجربه کردیم.

براساس اعلام هواشناسی، بارندگی 24 ساعته در رامسر طی روزهای 13 و 14 مهر ماه امسال۷۰ میلی‌متر بالاتر از میانگین یک سال کشور بود به‌طوری‌که زیرساخت‌های شهری توان مواجه با پیامدهای این بارش را نداشتند و شاهد مشکلات بسیاری بودیم.

در این زمینه بحث تغییرات اقلیمی مطرح است که شاهد تغییر در زمان و مکان بارش‌ها هستیم؛ در شرایطی که در شهرهای غربی استان شاهد خسارت بر اثر بارش بودیم، در مرکز و شرق استان کمتر چنین خساراتی را دیدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار