کد خبر: ۶۷۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴ 02 November 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «محمد جهانشاهی»  در گفت و گویی افزود: با بهره گیری از روش‌های جدید بازاریابی و توافق اداره میراث فرهنگی استان سمنان با یکی از استارتاپ‌های موفق صنایع دستی، زمینه فروش انبوه صنایع دستی استان سمنان فراهم شد.
وی گفت: با توجه به اینکه بخش انتهایی زنجیره ارزش، فروش است، یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمندان صنایع دستی کشور، فراهم شدن زمینه فروش آثار است.
جهانشاهی با بیان اینکه تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان از حجم قابل توجهی برخوردار است، افزود: پیش از این بخشی از تولیدات هنرمندان استان در بازارهای داخلی و خارجی با واسطه به فروش می رسید، اما همواره حجم تولیدات بیش از میزان فروش بود.
وی گفت: بر این اساس و با مذاکره با یک شرکت استارتاپی موفق در حوزه صنایع‌دستی، زمینه فروش انبوه آثار هنرمندان استان فراهم شد.
وی افزود: فروش محصولات صنایع‌دستی در قطارها، ایجاد فضاهای ثابت در محورهای اصلی استان جهت عرضه و فروش صنایع دستی، فروش اینترنتی محصولات به ویژه استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها از جمله راهکارهای جدید فروش صنایع دستی استان است که توسط معاونت صنایع دستی این اداره کل در حال انجام است.
وی گفت: رویکرد جدید معاونت صنایع دستی این اداره کل توسعه بازار، افزایش فروش محصولات و متناسب سازی عرضه و تقاضا در این حوزه است.
جهانشاهی گفت: در گام اول همکاری با استارتاپ صنایع دستی، بیش از پنج میلیارد ریال صنایع دستی استان سمنان در چند روز اخیر به فروش رفت و این رقم افزایش می‌یابد.
وی افزود: در گام اول و پس از بازدید شرکت استارتاپی از کارگاههای صنایع دستی استان، کار خرید صنایع دستی از تولیدکنندگان در رشته های سفال و سرامیک، چرم، بافته‌های داری و چوب و ... در استان سمنان انجام شد و مقرر شد روند خرید تداوم داشته باشد.
وی گفت: با تعداد بیشتری از تولید کنندگان صنایع دستی که دارای تولیدات با کیفیت و تولید انبوه در استان هستند مذاکره شده تا تولیدات این هنرمندان در مراحل بعدی خریداری شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با قدردانی از حمایت استاندار سمنان از هنرمندان صنایع دستی استان، افزود: توجه استاندار سمنان به فروش صنایع دستی از طریق روشهای جدید، الزام دستگاههای اجرایی به خرید محصولات صنایع دستی استان و ... زمینه حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان صنایع دستی را فراهم کرده است.
بیش از  چهار هزار و 500 هنرمند صنایع دستی در استان سمنان در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

      

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار