تاكيد مدیر کل دامپزشکی یزد؛
مدير کل دامپزشکی استان یزد اعلام كرد: برای پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تهیه دان و سایر نهاده‌های مورد نیاز برای مرغداری‌ها باید از مراکز مجاز و معتبر صورت گیرد.
کد خبر: ۶۷۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 10 November 2018

دکتر «علی اکبر حدادزاده» با تأکید بر قدرت انتشار بالا و توانمندی عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و توانایی ایجاد خسارت سنگین به صنعت مرغداری، آنان را به رعایت ضوابط بهداشتی و امنیت زیستی توصیه كرد.

وي با بیان آن که اندکی بی‌توجهی از سوی مرغداران زمینه را برای ورود ویروس به واحد پرورش فراهم می‌کند، از آنها خواست اقلام مورد نیاز مرغداری را از مراکز معتبر تهیه و در مکان مناسب و غیرقابل دسترس برای سایر پرندگان آزاد پرواز نگهداری کنند.

حدادزاده ضدعفونی واحدهای مرغداری‌ به ويژه بعد از وزش باد و گرد و خاک که در هوای سرد پاییز عاملی برای جابه جایی ویروس‌های بیماری زاست و همچنين ضدعفونی کفش یا چکمه در ماده ضدعفونی کننده و تعویض لباس قبل از ورود به هر سالن مرغداری را از نکات مهم دیگر برای پیشگیری از درگیری واحدهای مرغداری به این بیماری برشمرد.

این مسئول در پایان از مردم نيز خواست تا از خرید مرغ بومی که سلامت آن تأیید نشده است، خودداری كنند و با آگاه كردن ادارات دامپزشکی از مراکز فروش غیرمجاز، این نهاد را در اعتلای سلامت جامعه و حفظ سرمایه طیور استان یاری كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار