مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۹۱ شکارچی متخلف طی یک ماه گذشته در خراسان رضوی دستگیر شده اند.
کد خبر: ۶۷۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 13 November 2018

به گزارش تابناک : تورج همتی صبح سه شنبه اظهار کرد:  مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در ماه گذشته با گشت های مستمر در مناطق و زیستگاه های استان موفق به دستگیری  ۹۱نفر شکارچی غیر مجاز شدند و متهمان را طی ۵۸ فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی افزود:از متخلفان  ۲۵ قبضه اسلحه شکاری و قریب ۲۰۰ تیر فشنگ کشف شد که ۶ قبضه از سلاح های مکشوفه فاقد مجوز بوده است و متاسفانه ۲۵ راس از انواع پستانداران وحشی نیز توسط متخلفان یاد شده از چرخه طبیعت حذف شده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد:از دستگیر شدگان لاشه ۱۴ راس قوچ و میش وحشی ،یک رأس آهوی وحشی، ۹ رأس گراز و یک قلاده روباه کشف شده است و ۹۷ پرنده وحشی نیز از متخلفان کشف شده که دراین میان دو بهله پرنده شکاری بالابان  و۱۶ بهله دلیجه نیز وجود داشته است.

وی گفت:ضرر و زیان وارده از سوی متخلفان به محیط زیست استان طی مهر ماه جاری  بیش از ۵ میلیارد ریال بوده است و محیط بانان به منظور پیشگیری از جرایم شکار و صید،با پایش شبانه روزی موفق به پیشگیری از ۷ مورد وقوع شکار غیر مجاز نیز شده اند و پرونده این متخلفان نیز در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

همتی تاکید کرد:همچنین محیط بانان موفق شدند ۲۸۰۰ راس دام شامل بز و گوسفند که بطور غیر مجاز  در مناطق چهار گانه محیط زیست در حال چرا بودند را از مناطق به بیرون هدایت و برای مالکین دام ها نیز تشکیل پرونده شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار