با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد شهرداری مشهد مکلف به حمایت از ایجاد آکادمی فوتبال در مشهد شد.
کد خبر: ۶۷۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 13 November 2018
به گزارش تابناک : یکی از دستورکارهای چهل‌ویکمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد بررسی لایحه «حمایت از ایجاد آکادمی فوتبال در مشهد» بود که پس بحث میان موافقان و مخالفان با رأی مثبت اعضای شورا به تصویب رسید.
 
شهناز رمارم، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با این لایحه، گفت: این لایحه صرفا یک کار تبلیغاتی است و جنبه اطلاع‌رسانی و خبر دارد که شورای شهر از ایجاد آکادمی فوتبال در مشهد حمایت می‌کند.
 
همچنین مسعود ریاضی با طرح پرسشی در این خصوص بیان کرد: کاملا موافق حمایت شورای شهر از وزرش هستم، اما در کشتی به عنوان ورزش ملی کشور تنها یک آکادمی کشوری وجود دارد که در آن فعالیت‌های آموزشی و علمی در حوزه کشتی انجام می‌گیرید حال این آکادمی قرار است چگونه ایجاد شود؟ همچنین چگونه می‌توان پیشکسوت در این زمینه را شناسایی کرد؟
 
احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در دفاع از این لایحه گفت: این لایحه صرفا یک کار تبلیغاتی نیست بلکه نشان از حمایت شورای شهر از رشد و توسه ورزش فوتبال در  کشور و مشهد دارد. در این لایحه ذکر شده است که افرادی که بتوانند مجوز احداث یک آکادمی فوتبال را از مذاجع ذی‌صلاح بگیرند مورد حمایت شهرداری مشهد قرار می‌گیریند با این حال ممکن است کسی نتواند این مجوز را دریافت کند.
 
وی ادامه داد: برای نمونه مهدوی کیا در حال حاضر یک آکادمی فوتبال در تهران راه‌اندازی کرده که با استاندارها فاصله دارد با این وجود با توجه به امکاناتی که شهرداری مشهد دارد می‌توان یک آکادمی استاندارد در مشهد ایجاد کرد.
 
در پایان مذاکرات با رأی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد این لایحه به شرح زیر به تصویب رسید:
 
«ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف است، در راستای ایجاد نشاط در شهر و دستیابی به راهبرد مشهد شهر امید و زندگی، نسبت به ایجاد شرایط مناسب جهت تشکیل و حمایت از آکادمی‌های فوتبال به شرح بندهای زیر اقدام کند:
 
1. برگزاری فراخوان عمومی به منظور شناسایی اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط ایجاد آکادمی فوتبال در مشهد
2. تدوین آیین‌نامه واگذاری حق انتفاع بهره‌برداری از زمین‌ها و اماکن ورزشی شهرداری مشهد به آکادمی‌های فوتبال حداکثر ظرف مدت 2 ماه با لحاظ شرایط اشخاص واجد صلاحیت، نحوه واگذاری، اماکن ورزشی قابل واگذاری و سایر موارد مشابه و اخذ تأیید کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورا در این خصوص
 
تبصره: پیشکسوتان عرصه فوتبال (در شرایط برابر) و مناطق کم‌برخوردار شهری، در اولویت قرار خواهند گرفت.
3. ارایه لایحه قراردادهای واگذاری حق انتقاع و اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر».
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار