فرماندار شهرستان آرادان:
به گزارش تابناک سمنان، فرماندار شهرستان آرادان گفت: 15 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای جلوگیری فرسایش بادی، بیابانزایی و حفظ عرصه های طبیعی این شهرستان تخصیص یافت.
کد خبر: ۶۷۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ 13 November 2018
به گزارش تابناک سمنان ، فرماندار شهرستان آرادان سعید افشار نادری افزود: در دولت تدبیر و امید بیش از 100 هکتار عملیات نهال کاری و آبخیزداری در بخش ده نمک و رامه شهرستان آرادان انجام شد.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر یک کانون فرسایش بادی در عرصه بیابانی آرادان فعال است، گفت: برای رفع تنش بیابانزایی در منطقه ده نمک در 2 سال گذشته بیش از 200 هکتار برنامه نهال کاری انجام شد.
فرماندار آرادان ادامه داد: کنترل هرزآب در 700 منطقه صیدآباد شهرستان آرادان اجرا شد که اجرای این طرح در کاهش جاری شدن سیلاب در این منطقه موثر و مفید است.
افشارنادری تصریح کرد: در سال 97 از محل صندوق توسعه ملی اعتبار قابل توجهی در حفظ و احیا عرصه های طبیعی شهرستان آرادان تخصیص یافت و در زمان حاضر کمبود اعتبار در مهار بیابانزایی مطرح نیست.
فرماندار آرادان اضافه کرد: اجرای طرح نهال کاری در عرصه های بیابانی شهرستان آرادان جنبه پیشگیری دارد و باید با افزایش پوشش گیاهی برای رفع چالش بیابانزایی و ریزگرد در این منطقه از استان سمنان اقدام کرد.
وسعت عرصه های طبیعی شهرستان آرادان بیش از چهار هزار و 300 کیلومتر مربع است.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد که 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
   
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار