کد خبر: ۶۷۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 13 November 2018
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان سمنان، محمد دستورانی در نشست با مدیران پژوهش سراهای استان سمنان اظهار داشت: اگر پژوهش متوقف شود؛ آموزش و زندگی نیز متوقف خواهد شد و بنابراین پژوهش و پژوهشگری نیاز مضاعف امروز جامعه ماست.
وی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته به سبب توجه بیشتر به پژوهش مرزهای توسعه یافتگی را پشت سر گذاشته اند افزود: تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان به دلیل اثری است که این مهم می‌تواند در توسعه کشور داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان  با بیان اینکه توسعه پژوهش و پژوهشگری الزاماتی دارد که باید آن را رعایت کنیم عنوان کرد: باید روحیه پژوهشگری را در معلمان ایجاد کنیم.
دستورانی با اشاره به اینکه اگر معلم ما پژوهشگر بود؛ دانش آموز ما هم دنبال پژوهش‌های جدید می‌رود گفت: نگرش پژوهشی می‌تواند به نگارش پژوهشی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه پژوهش در پژوهش سراهای استان سمنان انجام شده است؛ توسعه هدفمند این اقدامات را خواستار شد و افزود: پژوهش سراها آوردگاه پژوهشگری‌های دانش‌آموزی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به سرعت بالای تغییرات و تحولات در هزاره سوم عنوان کرد: هیئت امناهای پژوهش سراها باید به شکل واقعی شکل بگیرد و اعضای آن در قانون بسیار فرهیخته هستند.
دستورانی بر ضرورت ایجاد جاذبه در پژوهش سراهای استان سمنان برای جذب بیشتر دانش آموزان و به‌کارگیری نیروهای کیفی در پژوهش سراها تأکید کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار