رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری طرح تنفس و جنگل‌کاری را دو اقدام دولت برای کاهش گازهای گلخانه‌ای دانست و گفت: ۲۵هزار هکتار اراضی کشور جنگل‌کاری می‌شود.
کد خبر: ۶۸۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 18 November 2018
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ، خلیل آقایی در بازدید از روند اجرایی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان سمنان در مهدی‌شهر بابیان اینکه سازمان جنگل‌ها ۲۵هزار هکتار اراضی کشور را تحت اجرای طرح جنگل‌کاری قرار می‌دهد، تأکید کرد: این طرح باهدف کاهش گازهای گلخانه‌ای و همچنین جلوگیری از نابودی جنگل‌ها انجام می‌شود.
وی درباره دیگر طرح‌های سازمان جنگل‌ها برای حفظ و احیای عرصه‌های جنگلی، توضیح داد: جلوگیری از برداشت بی‌رویه، اجرای طرح تنفس جنگل‌ها، حفاظت، جلوگیری از قاچاق، تخریب و صیانت از جنگل‌ها و ... در زمره برنامه‌های دولت در این زمینه است.
گسترش تاغ زار
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بابیان اینکه ۳۲ میلیون هکتار از بیابان‌های کشور در معرض فرسایش قرار دارد، تأکید کرد: فرسایش آبی و بادی این نوع اراضی را تهدید می‌کند.
آقایی گسترش فعالیت آبخیزداری و آبخوان‌داری را یکی از اقدامات سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی برای مقابله با خشک‌سالی و بیابانی شدن مناطق دانست و گفت: کنترل سیلاب‌ها و روان آب‌ها در کنار آب‌رسانی به قنوات و چاه‌ها در زمره اقدامات حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح کشور و استان سمنان است.
وی در پایان و بابیان اینکه ۷۰ درصد از اراضی مرتعی در معرض فرسایش بادی و آبی قرار دارند، بیان کرد: توسعه تاغ زارها یکی از راهکارهای عملی سازمان منابع طبیعی برای کاهش آثار سوء این فرسایش بوده است.
   
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار