مدیرجهادکشاورزی شهرستان اشکذر گفت: اجرای طرح کاداستر زمین‌های کشاورزی در 2500 هکتار از اراضی کشاورزی دهستان رستاق، در شهرستان اشکذر آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 21 November 2018

«عباس بشارتی» با بیان این‌که قانون جامع کاداستر کشور بهمن ماه سال 1393 در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، اظهار کرد: نقشه کاداستر اراضی در شناسایی نوع کشت، خاک، وضعیت آب و مدیریت زمین مؤثر است.

وی با توجه به این‌که مساحت قابل توجهی از اراضی کشاورزی شهرستان اشکذر سند مالکیت ندارد، افزود: برای مشخص کردن اراضی دولتی و شخصی و همچنین سنددار کردن اراضی به نقشه کاداستر نیاز داریم .

مدیر جهاد کشاورزی اشکذر با اشاره به اجرای طرح کاداستر در این شهر گفت: ایجاد و امکان ساماندهی و مدیریت بر زمین‌های کشاورزی از نظر نوع کاربری، وضعیت مالکیت، میزان ملک، وضعیت بهره برداری و ارائه تسهیلات بهتر و سریع تر به کشاورزان و کمک به رفع تعارضات و تداخلات بین اراضی «دولت و مردم» و «مردم و مردم» و شفاف سازی و تثبیت مالکیت اراضی از مزایای اجرای طرح کاداستر است.

این مسئول در پایان با بیان این‌که طرح کاداستر در 2500 هکتار از اراضی کشاورزی اشکذر اجرا می‌شود، از کشاورزان دهستان رستاق خواست، همکاری لازم را با همه عوامل شرکت مهندسان مشاور، در تکمیل فرم های اطلاعات توصیفی مربوط به قطعات زمین های خود را انجام دهند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار