پروفسور رضا عمرایی استاد آکادمی بین المللی ان. ال. پی (NLP)
کد خبر: ۶۸۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ 24 November 2018

استاد آکادمی بین المللی ان. ال. پی (NLP) گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلایل گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میزان خشونت‌های کلامی و رفتاری بین شهروندان و خانواده‌ها افزایش یافته و مردم با کوچکترین مسئله یا مشکلی با یکدیگر درگیر می‌شوند و میزان تاب آوری آن‌ها کاهش یافته است. 

به گزارش تابناک همدان، دکتر رضا عمرایی اظهار داشت: باید افراد توانایی غلبه بر استرس‌ها، خشم ها، عصبانیت، هیجانات و پرخاشگری‌ها را با آموزش مهارت‌های اجتماعی و زندگی یاد بگیرند و بتوانند در شرایط عصبانیت، خشم و هیجانات خود را کنترل و مدیریت کنند که در این زمینه آموزش تکنیک‌های ان. ال. پی و مهارت‌های زندگی می‌تواند میزان خود مراقبتی و تاب اوری و سعه صدر مردم را موقعیت‌های خطر زا و درگیری‌ها افزایش دهد. 

وی افزود: با توجه به افزایش پرخاشگری‌ها در روابط اجتماعی ضرورت دارد که علل و انگیزه‌ها و ابعاد گوناگون این خشونت هاو درگیری‌ها با بهره گیری از دیدگاه‌های صاحب نظران اجتماعی و روانشناسی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و برای کاهش آن راهکار‌های مناسب و عملی ارائه گردد. 

این استاد دانشگاه عنوان کرد: علل وز مینه‌های گوناگونی نظیر تماشای فیلم‌ها و سریال‌های خشونت آمیز، ضعف آموزش‌های لازم و صحیح جهت برقراری ارتباطات سالم با دیگران، افزایش روحیه منفعت طلبی و سورگرایی، تمام و انجام باز یهای خشن رایانه‌ای، افزایش بیکاری و شرایط نامناسب اقتصادی، عدم دستیابی به اهداف، ناکامی‌های اقتصادی و اجتماعی، تضعیف ارزش‌ها و باور‌ها و اعتقادات دینی، اختلافات و نابسامانی‌های خانوادگی موجب افزایش خشونت‌های بدنی و کلامی در جامعه شده است که باید در این زمینه برنامه ریزی‌های اساسی صورت گیرد تا سلامت افراد و امنیت اجتماعی به مخاطره نیفتد.

وی همچنین اظهار داشت: آموزش برنامه‌های خود مراقبتی و ارائه مهارت‌های ارتباطی موثر و سازنده و یادگیری مهارت‌های اجتماعی جهت کنترل و مدیریت خشم و پرخاشگری، بهره گیری و تقویت آموزه‌های دینی و اخلاقی در روابط اجتماعی و خانوادگی، آموزش‌های لازم توسط رسانه‌های جمعی و آموزش و پرورش و دانشگاه ها، افزایش اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی و زندگی مردم و کاهش تماشای فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای و بازی‌های رایانه ای، نقش موثری در پیشگیری و کاهش رفتار‌های خشونت آمیز و پرخطر خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار