به مناسبت روز نیروی دریایی؛
مسئول دفتر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستاوردهای این نیرو گفت: امسال به مناسب روز نیروی دریایی «ناوشکن تمام بومی سهند» و «زیردریایی فاتح» رونمایی می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 28 November 2018

ناخدا«سعید نصیری» ضمن تبریک هفتم آذرماه که به عنوان روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است به دستاوردهای فنی و مهندسی این نیروی انقلابی اشاره و اظهار کرد:‌ تولید قطعه و تجهیزات مورد نیاز برای عملیات‌های دریایی یکی از شاخص‌ترین اقدامات انجام شده و در دستور کار نیروی دریایی ارتش است.

وی دستاوردهای نیروی دریایی را نتیجه تبعیت بی‌چون و چرا از مقام معظم‌رهبری دانست و افزود: گسترش محدوده فعالیت در نقاط مختلف جهان از دیگر برنامه‌های نیروی دریایی است.

مسئول دفتر نیروی دریایی ارتش در استان یزد با اشاره به فرامین فرمانده ارشد نیروی دریایی، گفت:‌ به مناسبت هفت آذرماه امسال «ناوشکن تمام بومی سهند» و «زیردریایی فاتح» به نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه می‌شود.

ناخدا نصیری به اهتزاز درآوردن پرچم سه رنگ ایران در خلیج مکزیک را از جمله برنامه‌های نیروی دریایی ارتش دانست و تصریح کرد:‌ خوشبختانه امروز نیروی دریایی ایران با قدرت امکان حضور فعال در آبهای آزاد را دارد.

وی با اشاره به نقش دریا در توسعه اقتصادی کشور، بیان کرد: با توجه به این‌که اقتصاد کشورها از طریق دریا پویا‌تر می‌شود، اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آبهای آزاد به منظور برقراری امنیت، از دیگر اقدامات شاخص نیروی دریایی برای توسعه کشور است.

اعزام 60 ناوگروه نیروی دریایی به نقاط مختلف جهان

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود سرعت توسعه و پیشرفت نظامی و فنی نیروی دریایی را قابل قبول عنوان کرد و ادامه داد:‌ تلاش برای ایجاد امنیت پایدار، حراست از مرزهای آبی ایران و تلاش برای برقراری امنیت کانال‌های تجاری کشور در آب‌های جهان از جمله مأموریت‌ها و اهداف نیروی دریایی ارتش است.

ناخدا نصیری اعزام بیش از 60 ناوگروه به نقاط مختلف دنیا را یکی از اقدامات انجام شده و در دستور کار مستمر نیروی دریایی ارتش دانست و بیان کرد:‌ امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از شرق تا دریای چین، ‌از جنوب تا جنوب آفریقا و از غرب تا دریایی مدیترانه و تنگه جبل التارق را در کنترل خود گرفته است.

این فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دستاوردهای این نیرو در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد:‌ نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس بیش از 10 هزار عملیات اسکورت از کشتی‌های تجاری ایران را انجام و علی‌رغم جنگی بودن شرایط، با اقتدار تمام فرآیند صادرات نفتی و تجارت دریایی ایران را فعال نگه داشته است.

وی با بیان این‌که ایران به جز در هشت سال دفاع مقدس در 200 سال گذشته تمام جنگ‌های خود را باخته است،‌ اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس با تبعیت از امام خمینی(ره) در سه ماهه اول جنگ تمام تحرکات دریایی عراق را کنترل و نیروی دریایی این کشور را متلاشی کرده است.

ارتشی‌ها سرباز وطن و حامی ملت هستند

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در مکتب ارتش افسر خوب کسی است که دستور خود را عوض نکند، گفت:‌ مهمترین و بارزترین ویژگی‌های یک افسر خوب در نظر گرفتن تمام جوانب یک فرمان است.

ناخدا نصیری ارتشی را سربازان وطن و حامیان ملت دانست و بیان کرد: ما دوست داریم مردم ایران اسلامی همیشه شاد، پرقدرت، باافتخار و پیروز باشند.

وی افزود:‌ سربازان وطن با تمام توان از مسئولان نظام و کشور دفاع می‌کنند و انتظار دارند آنها با ملاک قرار دادن صداقت، ‌شفافیت و فارغ از هرگونه تعارف منفی مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنند.

این مسئول خطاب به دست‌اندرکاران نظام گفت: مسئولان و متولیان معیشت مردم باید افسرانی خوب باشند که با در نظر گرفتن تمام جوانب مشکلات را مدیریت و به کمک مردم برطرف کنند.

نصیری ادامه داد:‌ ما دوست داریم مسئولان به عنوان افسر خوب نظام با زیردستان شفاف باشند و با تبعیت از اصل شایسته سالاری و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی ایران همیشه پیروز را بیش از پیش به سمت تعالی و پیشرفت هدایت کنند.

مسئول دفتر نیروی دریایی ارتش در یزد معرفی نیروی دریایی را یکی از برنامه‌های جدی در این استان دانست و خاطرنشان کرد: استخدام کارمندی و ثبت‌نام دانشکده افسری نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی ارتش آغاز شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار