رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از وجود بزرگترین معدن پتاس ایران در این استان خبر داد و افزود: این معدن در غرب استان و در شهرستان گرمسار واقع شده است.
کد خبر: ۶۸۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 29 November 2018
به گزارش تابناک سمنان ،سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ، بهروز اسودی با اعلام این خبر ، حجم ذخائر پتاس در کشور را 500 هزار تن برشمرد و خاطرنشان کرد: معدن پتاس گرمسار به تنهایی 13 هزار هکتار وسعت و بالغ بر 50 هزار تن ماده معدنی پتاس دارد.
وی با اشاره به تنوع بالای موادمعدنی در این استان افزود: اکثر معدن نمک استان در شهرستان گرمسار و اکثر معادن گچ استان در مرکز استان و شهرستان های سمنان و سرخه واقع شده و بیشتر معادن فلزی نیز در شرق استان و در شاهرود و دامغان واقع شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به کیفیت بالای معدن سولفات سدیم در استان ادامه داد: بزرگترین معادن این ماده معدنی در شهرستان دامغان واقع شدند.
دبیر شورای معادن استان سمنان خاطرنشان کرد: در استان پهناور و معدنی استان سمنان بیش از 40 نوع ماده معدنی وجود دارد و از نظر تولید معادن گچ ، نمک سنگی ، سلستین ، زئولیت ، سیلیس زینتی ، سولفات سدیم سنگی رتبه نخست در کشور را دارا می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار