کد خبر: ۶۸۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 29 November 2018
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان سمنان ،سعید رستگار ،از برگزاری جلسه طراحی و ساخت هیتر کاتالیستی در ایستگاه TBS با حضور همکاران واحدهای مختلف و شرکت دانش بنیان به فراوران نوین آریا سرمد به عنوان مجری پروژه خبر داد و گفت: در راستای پیشنهاد امور بهره برداری برای گرمایش تجهیزات در ایستگاه های TBS برای جلوگیری از یخ زدگی آن ها در فصول سرد این پروژه پژوهشی انجام شد. با استفاده از تابش مادون قرمز ایجاد شده در هیترهای تابشی کاتالیستی می‌توان در بسیاری از کاربردها، گرمایش موضعی تولید نمود. به دلیل انتقال گرما با روش تابش مادون قرمز، هیترهای تابشی کاتالیستی، امکان کاربرد در سخت‌ترین شرایط و قوانین زیست محیطی را دارا هستند. در ادامه ایشان بیان نمودند جهت آشنایی و بهره برداری دستاوردهای این پروژه این جلسه برگزار گردید.
وی افزود: در این جلسه ضمن پرداخت به اهمیت این دستگاه در صنعت گاز، توجه به استفاده و بکارگیری سیستم های نوین با تکنولوژی‌های جدید به منظور کاهش میزان مصرف انرژی در کنار کاهش آلاینده های زیست‌محیطی یادآور گردید.
رستگار ابراز امیدواری کرد: با اجرای فرآیند استفاده از تکنولوژی احتراق کاتالیستی به عنوان سیستم های جایگزین گرمایشی در ایستگاه های گازی شاهد نتایج مثبتی از جمله ایمنی بسیار بالاتر به واسطه کاهش دمای احتراق و حذف شعله، کاهش میزان مصرف انرژی به دلیل راندمان بالای هیتر، کاهش آلاینده ها، زمینه‌ساز توسعه پایدار و همچنین تداوم گازرسانی به هم وطنان به طور شایسته در شرکت گاز استان سمنان باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار