جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی موضوع مقاومت و مقابله با دشمنان و دفاع از مرزهای آبی را بنا به رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۶۸۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴ 01 December 2018

به گزارش تابناک قم، امیر دریادار تورج حسنی مقدم در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، ضمن گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: نیروی دریایی موضوع مقاومت و مقابله با دشمنان و دفاع از مرزهای آبی را بنا به رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار خود قرار داده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به مهم‌ترین اقدامات در حال پیگیری ارتش گفت: استحکام‌بخشی دیپلماسی کشور، حفاظت از مرزهای آبی برای تأمین امنیت تردد کشتیرانی و ارتقاء جایگاه کشور در مجامع بین‌المللی ازجمله مهم‌ترین اقداماتی هستند که نیروی دریایی ارتش در حال پیگیری و انجام است.

وی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش مأموریت‌های خود را با محوریت ولایت به‌خوبی انجام می‌دهد، افزود: اکنون نیروی دریایی ارتش در بالاترین سطح آمادگی و توان نظامی و قدرت بازندگی قرار دارد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دفاع از منافع و منابع ملی کشور در آب‌های سرزمینی و آزاد و آب‌های انحصاری و اقتصادی و فلات قاره ازجمله فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش هستند.

حسنی مقدم با اشاره به پیشرفت‌های قابل‌توجه ارتش در حوزه ساخت تجهیزات زیردریایی ابراز کرد: نیروی دریایی ارتش دو فروند کلاس غدیر را به ناوگان نیروی دریایی اضافه کرده که با انجام این کار به‌آسانی امکان غافلگیر کردن دشمن و انجام مأموریت در زیرآب به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش با سربلندی با فاصله دو هزار کیلومتری از مرزهای دریایی و آب‌های ساحلی در خلیج عدن، سرخ و مدیترانه مأموریت خود را انجام می‌دهد، تصریح کرد: به‌زودی در اقیانوس اطلس هم با اتکا به نیروهای متخصص خود به انجام مأموریت خواهد پرداخت.

جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش در ادامه به برنامه‌های آموزشی این نیرو اشاره کرد و گفت: نیروهای مؤمن و انقلابی با تبعیت از رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری و بدون وصل بودن به هیچ عقبه‌ای کار دفاع از مرزهای آبی کشور را انجام می‌دهند.

حسنی مقدم ادامه داد: رصد فعالیت‌های استکبار توسط رادارهای شناور ارتش در کیلومترها دورتر از مرزها و آب‌های ساحلی کشور نشان از آموزش نیروهای مؤمن و انقلابی است که هر روز به اعتقادات و پایبندی دینی آن‌ها افزوده می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار